KudoZ home » English to Norwegian » Media / Multimedia

armed bracket

Norwegian translation: veggfeste med arm, brakett med arm


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:armed bracket
Norwegian translation:veggfeste med arm, brakett med arm
Entered by: Ingrid Thorbjørnsrud

11:48 Aug 31, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Media / Multimedia / Konsoll til TV
English term or phrase: armed bracket
Kan en konsoll være armert, eller er dette heller en slags støttearm?
Ingrid Thorbjørnsrud
Norway
veggfeste med arm, brakett med arm
Explanation:
Min teori er at vi snakker om "armed bracket", slik som dette:
http://www.gdmount.com/sdp/457836/4/pd-2524615/3867683-15283...

Hva man skal kalle det på norsk, er et godt spørsmål. Her er to eksempler på veggfeste:
http://smartprodukter.no/product_info.php?cPath=54_109&produ...
http://ods.webmercs.com/PartDetail.aspx?q=p:599683;b:806;pl:...

veggstativ
http://smartprodukter.no/product_info.php?cPath=54_109&produ...

veggfeste med enkel arm
http://www.deal.no/produkt.cfm?id=78373

Veggfeste med arm
http://www.temptech.no/?artid=87

brakett (kan kalles brakett med arm)
http://magasi.net/catalog/product_info.php?cPath=209&product...

Meningen med forslaget "brakett med arm" er å dekke andre muligheter enn veggfeste, eksempelvis et TV som henger fra taket i et tilsvarende feste.
Selected response from:

Egil Presttun
Norway
Grading comment
Så bildet, og jammen var det ikke en arm der.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1veggfeste med arm, brakett med arm
Egil Presttun
3forsterket brakett
Svein Hartwig Djaerff


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
forsterket brakett


Explanation:
Tror nok at forsterket vil brukes her, selv om konteksten er mindre enn en mygg :)

Svein Hartwig Djaerff
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: --som en loppe..


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
veggfeste med arm, brakett med arm


Explanation:
Min teori er at vi snakker om "armed bracket", slik som dette:
http://www.gdmount.com/sdp/457836/4/pd-2524615/3867683-15283...

Hva man skal kalle det på norsk, er et godt spørsmål. Her er to eksempler på veggfeste:
http://smartprodukter.no/product_info.php?cPath=54_109&produ...
http://ods.webmercs.com/PartDetail.aspx?q=p:599683;b:806;pl:...

veggstativ
http://smartprodukter.no/product_info.php?cPath=54_109&produ...

veggfeste med enkel arm
http://www.deal.no/produkt.cfm?id=78373

Veggfeste med arm
http://www.temptech.no/?artid=87

brakett (kan kalles brakett med arm)
http://magasi.net/catalog/product_info.php?cPath=209&product...

Meningen med forslaget "brakett med arm" er å dekke andre muligheter enn veggfeste, eksempelvis et TV som henger fra taket i et tilsvarende feste.


Egil Presttun
Norway
Works in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Så bildet, og jammen var det ikke en arm der.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Heidi Kjelsvik: Tror nok dette er rett, kan ikke tenke meg at akkurat dette TV-apparatet er så tungt at det trenger en forsterket brakett?
10 hrs