KudoZ home » English to Norwegian » Medical: Instruments

cooper signal

Norwegian translation: Cooper-signal


17:59 Mar 27, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Medical: Instruments
English term or phrase: cooper signal
Finner ikke dette noe sted. Kontekst: • All cooper signals input/output must be connected to the defibrillated approved connectors of approved medical equipment only.
anebjordal
Ecuador
Norwegian translation:Cooper-signal
Explanation:
Det virker sannsynlig at "cooper signal" ikke inneholder en skrivefeil, men er en henvisning til elektriske signaler i forbindelse med elektrokardiografi, der Cooper er navnet på enten en person eller en institusjon, f.eks. Cooper University Hospital der det finnes et Cooper Heart Institute. At det skrives cooper med liten c kan skyldes at signaltypen er så vanlig i det aktuelle fagmiljøet at stor C ikke blir ansett som viktig. Annen tekst i dokumentet vil kanskje bekrefte eller avkrefte dette forslaget.
Selected response from:

Tor G Jensen
Grading comment
Right you are! At jeg ikke tenkte på det!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1kobbersignal
Per Bergvall
4Cooper-signal
Tor G Jensen


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kobbersignal


Explanation:
Surely this must be a typo for copper signal - i.e. electrical signal carried along a copper wire?

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roald Toskedal: Kan se ut for at du har rett, se http://www.olencom.net/ds_misc/ds_olencom/files/65/Tm-4.pdf
1 hr

1 day22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Cooper-signal


Explanation:
Det virker sannsynlig at "cooper signal" ikke inneholder en skrivefeil, men er en henvisning til elektriske signaler i forbindelse med elektrokardiografi, der Cooper er navnet på enten en person eller en institusjon, f.eks. Cooper University Hospital der det finnes et Cooper Heart Institute. At det skrives cooper med liten c kan skyldes at signaltypen er så vanlig i det aktuelle fagmiljøet at stor C ikke blir ansett som viktig. Annen tekst i dokumentet vil kanskje bekrefte eller avkrefte dette forslaget.


    Reference: http://www.cooperhealth.org/content/Heart/greystone_23275.ht...
Tor G Jensen
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 63
Grading comment
Right you are! At jeg ikke tenkte på det!