KudoZ home » English to Norwegian » Medical: Instruments

microtitre plate well

Norwegian translation: mikrotiter-platebrønn


09:14 Jul 5, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: microtitre plate well
Det dreier seg om analysering av prøver.
Mari Noller
United Kingdom
Norwegian translation:mikrotiter-platebrønn
Explanation:
Kan hende det finnes et mer elegant uttrykk, men de hullene som prøvene puttes i kalles vanligvis for brønner, og du får mange treff på mikrotiter plate på norsk også.
Selected response from:

Hilde Granlund
Norway
Grading comment
Takk!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4mikrobrønn
Heidi Kjelsvik
4mikrotiter-platebrønn
Hilde Granlund


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mikrotiter-platebrønn


Explanation:
Kan hende det finnes et mer elegant uttrykk, men de hullene som prøvene puttes i kalles vanligvis for brønner, og du får mange treff på mikrotiter plate på norsk også.


    Reference: http://64.233.183.104/search?q=cache:b3SqutRLL6IJ:www.eped.c...
Hilde Granlund
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 65
Grading comment
Takk!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mikrobrønn


Explanation:
Jeg holder på med det samme, og jeg har brukt utrykkene mikrotitreringsplate og mikrobrønner, der brønnene er i platen.
Så hvordan hver enkel setning må formuleres kommer litt an på sammenhengen.

Heidi Kjelsvik
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 8