KudoZ home » English to Norwegian » Medical

sensation of the extremity

Norwegian translation: ekstremitetene


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:extremity
Norwegian translation:ekstremitetene
Entered by: Erling Dugan

18:14 Jul 15, 2002
English to Norwegian translations [PRO]
Medical
English term or phrase: sensation of the extremity
Do not use this treatment when the sensation of the extremity is reduced.
Erling Dugan
United States
følelsen i ekstremitetene
Explanation:
Setningen advarer mot å bruke denne behandlingsformen når pasienten har redusert følelse i ekstremitetene (dvs. armer og/eller bein)

Kilde: The old routine
Selected response from:

Eirik Kvam
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2følelsen i ekstremiteteneEirik Kvam
5følelse i armennoned


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
følelsen i ekstremitetene


Explanation:
Setningen advarer mot å bruke denne behandlingsformen når pasienten har redusert følelse i ekstremitetene (dvs. armer og/eller bein)

Kilde: The old routine

Eirik Kvam
Native speaker of: Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in pair: 21

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hege Jakobsen Lepri
3 hrs

agree  Vedis Bjørndal: for ekstremitet kan også brukes "legemsdel" og "lem".
11 hrs

neutral  Ivan Eikås Skjøstad: Enig, men skal det ikke være følelse siden følelsen oversettes med the sensation?
16 hrs

1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
følelse i armen


Explanation:
Eventuelt "følelse i beinet", alt etter som hvilken legemsdel det er snakk om.

noned
Netherlands
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 73