KudoZ home » English to Norwegian » Other

teaser

Norwegian translation: lokkeannonse


07:27 Nov 21, 2001
English to Norwegian translations [Non-PRO]
English term or phrase: teaser
Om annonser etc. Jeg vet at "teaser" brukes også på norsk, men har vi en oversettelse?
TransOnline
Norwegian translation:lokkeannonse
Explanation:
også
fristeannonse

Hvis det ikke er annonse, kan prefiksene lokke og friste brukes
Selected response from:

anebjordal
Ecuador
Grading comment
Bukker og neier, der fikk du noen poeng til.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4forsmak
Espen Samuelsen
4lokkeannonseanebjordal


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lokkeannonse


Explanation:
også
fristeannonse

Hvis det ikke er annonse, kan prefiksene lokke og friste brukes

anebjordal
Ecuador
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 195
Grading comment
Bukker og neier, der fikk du noen poeng til.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
forsmak


Explanation:
Hvis det dreier seg om film brukes ofte ordet forsmak.

Espen Samuelsen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 3