KudoZ home » English to Norwegian » Other

tracking

Norwegian translation: sporing


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tracking
Norwegian translation:sporing
Entered by: business translator

16:53 Dec 13, 2001
English to Norwegian translations [PRO]
English term or phrase: tracking
Tracking system of a courier
business translator
Sporing
Explanation:
Har ikke så mye bakgrunnsmateriale å støtte opp med, men mener ikke det skal være noe problem med "Sporing av pakker" (eller forsendelser) e.l. Setningen din kan f.eks. bli "pakkesporingssystemet til et budfirma". Andre muligheter er "Følge en sending" (se www.dhl.no, vil for øvrig i stedet anbefale "følge en forsendelse", siden det ellers høres ut som du følger med en TV-sending).. men noe merkelig med "følgesystem" eller "pakkefølgesystem".
Selected response from:

Morten Narboe
Grading comment
Tusen hjertelig takk for informasjonen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Sporinganebjordal
4Sporing
Morten Narboe


  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Sporing


Explanation:
Har ikke så mye bakgrunnsmateriale å støtte opp med, men mener ikke det skal være noe problem med "Sporing av pakker" (eller forsendelser) e.l. Setningen din kan f.eks. bli "pakkesporingssystemet til et budfirma". Andre muligheter er "Følge en sending" (se www.dhl.no, vil for øvrig i stedet anbefale "følge en forsendelse", siden det ellers høres ut som du følger med en TV-sending).. men noe merkelig med "følgesystem" eller "pakkefølgesystem".

Morten Narboe
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 19
Grading comment
Tusen hjertelig takk for informasjonen!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Sporing


Explanation:
Har brukt det, og sett det brukt i slike sammenhenger.

anebjordal
Ecuador
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 195