KudoZ home » English to Norwegian » Other

pushing up the daisies

Norwegian translation: ligge under torven / være død og begravet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pushing up the daisies
Norwegian translation:ligge under torven / være død og begravet
Entered by: Ellen-Marie Kristiansen Ritchie

13:02 Oct 21, 2002
English to Norwegian translations [Non-PRO]
English term or phrase: pushing up the daisies
fast uttrykk
Tore Rambl
ligge under torven / være død og begravet
Explanation:
I følge iFinger oversettes dette uttrykket slik på norsk.
Selected response from:

Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
Norway
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2ligge under torven / være død og begravet
Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
5ligge i sin gravGarriott


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
ligge under torven / være død og begravet


Explanation:
I følge iFinger oversettes dette uttrykket slik på norsk.

Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 72

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  noned
23 mins

agree  Trond Ruud: Bokstavelig: "Skyve opp prestekragene"
40 mins

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ligge i sin grav


Explanation:
Uttrykket betyr "dead and buried". Se Stor engelsk-norsk ordbok (Cappelen) under "daisy".

Garriott