KudoZ home » English to Norwegian » Other

C, D og F

Norwegian translation: A,B,C,D er Svært Godt, Meget Godt, Godt og Mindre Godt


14:33 Apr 1, 2004
English to Norwegian translations [PRO]
Other
English term or phrase: C, D og F
Spørsmålet gjelder amerikanske karakterer på barneskolen. Jeg vet at F er strykkarakter, men resten er jeg litt usikker på.
xxxhelena69
Norwegian translation:A,B,C,D er Svært Godt, Meget Godt, Godt og Mindre Godt
Explanation:
Det amerikanske systemet går fra A til F. A er best, B og C er bestått karakterer, mens D er ikke bestått. F er stryk, og E er incomplete. Vet ikke hva det norske systemet bruker i dag, men da jeg gikk på barneskolen var Svært Godt lik A (eller 4), B er Meget Godt, mens C er Godt. D er mindre godt og F er stryk.
Håper det hjelper. Numerisk er A,B,C,D det samme som 4,3,2,1.
Selected response from:

George Runde
Norway
Grading comment
Mange takk. Jeg valgte M, G osv. osv.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1A,B,C,D er Svært Godt, Meget Godt, Godt og Mindre Godt
George Runde
44, 3 og 1
Sigbjørn Hovda


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
c, d og f
A,B,C,D er Svært Godt, Meget Godt, Godt og Mindre Godt


Explanation:
Det amerikanske systemet går fra A til F. A er best, B og C er bestått karakterer, mens D er ikke bestått. F er stryk, og E er incomplete. Vet ikke hva det norske systemet bruker i dag, men da jeg gikk på barneskolen var Svært Godt lik A (eller 4), B er Meget Godt, mens C er Godt. D er mindre godt og F er stryk.
Håper det hjelper. Numerisk er A,B,C,D det samme som 4,3,2,1.

George Runde
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Mange takk. Jeg valgte M, G osv. osv.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Huijer
15 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
c, d og f
4, 3 og 1


Explanation:
I norske skoler i dag bruker de tallsystemet for karakterer. A=6, B=5, C=4, D=3/2, F=1 (stryk)

Sigbjørn Hovda
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4