inverted film

Norwegian translation: invertere (positiv<->negativ)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:invert (film)
Norwegian translation:invertere (positiv<->negativ)
Entered by: Eivind Lilleskjaeret

17:11 Jan 17, 2003
English to Norwegian translations [PRO]
Photography/Imaging (& Graphic Arts) / photography
English term or phrase: inverted film
Veldig lite kånntekst, egentlig. Noen som bare vet hva det er/heter?
Eivind Lilleskjaeret
negativ
Explanation:
Jeg tipper bare, det høres plausibelt ut. Jeg snakker altså om fremkalte filmremser.
Selected response from:

Elisabeth Bull
Grading comment
Kom på at det er en kommando "Invert" i Photoshop, og det den gjør er å lage positiv av negativ og omvendt. Logisk egentlig...
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3speilvendt bilde
Liss Myrås
2 +1negativ
Elisabeth Bull


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
negativ


Explanation:
Jeg tipper bare, det høres plausibelt ut. Jeg snakker altså om fremkalte filmremser.

Elisabeth Bull
Works in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 2
Grading comment
Kom på at det er en kommando "Invert" i Photoshop, og det den gjør er å lage positiv av negativ og omvendt. Logisk egentlig...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lingoaccess: Ville vært min antagelse også
4 mins

36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
speilvendt bilde


Explanation:
hvis det gjelder redigering av bilde i div. dataprogram o.l

Gjelder det vanlig film, kan nok Elisabeth ha rett.

:o)



Liss Myrås
Sweden
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search