KudoZ home » English to Norwegian » Tech/Engineering

grooving chisel

Norwegian translation: spormeisel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:grooving chisel
Norwegian translation:spormeisel
Entered by: Eivind Lilleskjaeret

08:05 Nov 27, 2001
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: grooving chisel
an air-driven grooving chisel is recommended for chipping out defective weld seams
Eivind Lilleskjaeret
en trykkluftmeisel anbefales for utskjæring av defekte sveisesømmer
Explanation:
Vurder eventuelt '..trykkluftdrevet spormeisel..', men avhengig av sammenhengen er ikke dette en presisering som vil bety all verden for forståpelsen.
Selected response from:

Per Bergvall
Norway
Grading comment
Takk, må nok bruke spormeisel, for det anbefales enten "cross cut or grooving chisels".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4forejern
Mats Wiman
4en trykkluftmeisel anbefales for utskjæring av defekte sveisesømmer
Per Bergvall


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
en trykkluftmeisel anbefales for utskjæring av defekte sveisesømmer


Explanation:
Vurder eventuelt '..trykkluftdrevet spormeisel..', men avhengig av sammenhengen er ikke dette en presisering som vil bety all verden for forståpelsen.

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 2240
Grading comment
Takk, må nok bruke spormeisel, for det anbefales enten "cross cut or grooving chisels".

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
forejern


Explanation:
gejtter en svensk med ordbok


    Kunnskapsforlaget Nor-Eng-Nor+MW
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 75