KudoZ home » English to Norwegian » Tech/Engineering

option card securement pins

Norwegian translation: festeskruer for tilleggskort


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:option card securement pins
Norwegian translation:festeskruer for tilleggskort
Entered by: MarianneH

15:04 Jun 8, 2002
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: option card securement pins
"All option card securement pins shall be completely tightened as to provide continuous bonding between the option card and the PC chassis."

Installation instructions Remote control
Hege Jakobsen Lepri
festeskruer for tilleggskort
Explanation:
"option card" er vel hvilket som helst tilleggskort du velger å plugge inn i hovedenheten?
Selected response from:

MarianneH
Grading comment
DET var det!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1festeskruer for tilleggskortMarianneH
4festestifter for alternative kortanebjordal
4festeskruer for utvidelseskort
Per Bergvall
3festestifter for funksjonskort
Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
2låsepinner/-stifter/-plugger/.. for valgkortet
Lars Finsen


Discussion entries: 1





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
låsepinner/-stifter/-plugger/.. for valgkortet


Explanation:
Japanese English?

Lars Finsen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 67

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
festestifter for alternative kort


Explanation:
Forslag: Alle festestifter for alternative kort skal strammes.....

anebjordal
Ecuador
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 195

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
festestifter for funksjonskort


Explanation:
In computer terms "Option" can also mean "Funksjon". According to the text it sounds like these cards are inside a computer, as bonding is to be made between the card and the PC chassis.
Just a suggestion...

Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 72

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
festeskruer for utvidelseskort


Explanation:
Jeg tror vi må forutsette at det her handler om det vi kaller utvidelses- eller utbyggingskort, og at "securement pin" er enten ryggplaten i utvidelseskortet eller skruen som fester den i sporet. Det er ellers tull å kombinere pin og tightening - 'pins' kan ikke strammes. Bonding er likeledes feil uttrykk hvis man ikke snakker om en kjemisk prosess. "Festeskruer for utvidelseskort må strammes for å sikre god kontakt mellom kort og PC"?

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 2240

1 day4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
festeskruer for tilleggskort


Explanation:
"option card" er vel hvilket som helst tilleggskort du velger å plugge inn i hovedenheten?

MarianneH
PRO pts in pair: 5
Grading comment
DET var det!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lars Finsen: Dette er nok den 'safe'este tolkningen av (den dårlige) originalen, men kanskje er 'tightening' feil også, slik at det ikke er nødt til å dreie seg om skruer.
2 days1 hr
  -> "tighten the screw" er et helt vanlig engelsk uttrykk. Får over 6000 treff når jeg søker på det på Google.