KudoZ home » English to Norwegian » Tech/Engineering

CPE (Customer Premise Equipment)

Norwegian translation: utplassert utstyr


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:CPE (Customer Premise Equipment)
Norwegian translation:utplassert utstyr
Entered by: Pieter_H

13:06 Jan 5, 2003
English to Norwegian translations [Non-PRO]
Tech/Engineering / ICT
English term or phrase: CPE (Customer Premise Equipment)
Dette gjelder utstyr som er utplassert hos kunden/brukeren, slik det f.eks. er tilfellet med Telenors ISDN- og ADSL modem.

Selve betydningen er grei nok, men finnes det et norsk standard uttrykk?

TIA,
Piet
Pieter_H
Norway
Utplassert utstyr
Explanation:
Som mange andre uttrykk innen markedsføring er dette et eksempel på en forkortelse som kanskje ikke kan oversettes direkte, slik som f.eks CRM.

Siterer Nextgentel: "Kunden eller andre som har tilgang til den utplasserte ruteren, er ansvarlige for tap og skade av ruteren. Ved tap eller uopprettelig skade plikter kunden å erstatte ruteren, med en sum i følge prisliste."



Selected response from:

Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Grading comment
Jeg har valgt og brukt Ivans alternativ. Det virket ukomplisert og passet i konteksten, samtidig som "utplassert" innebærer at utstyret ikke er i brukerens eie.

Takk for hjelpen til alle.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5utstyr hos kunden
Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
4Utplassert utstyr
Ivan Eikås Skjøstad
4kundeplassert utstyr
Vedis Bjørndal


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kundeplassert utstyr


Explanation:
I do not know if a std expression exists so far, but I found the given expression
on this address:

http//:home.online.no/~skmyren/emnedatabase/ikt_ord_og_uttrykk.htm

Ref also : mime.no



Vedis Bjørndal
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 259

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Utplassert utstyr


Explanation:
Som mange andre uttrykk innen markedsføring er dette et eksempel på en forkortelse som kanskje ikke kan oversettes direkte, slik som f.eks CRM.

Siterer Nextgentel: "Kunden eller andre som har tilgang til den utplasserte ruteren, er ansvarlige for tap og skade av ruteren. Ved tap eller uopprettelig skade plikter kunden å erstatte ruteren, med en sum i følge prisliste."






    Reference: http://www.nextgentel.no/privat/forsiden.asp
Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in pair: 861
Grading comment
Jeg har valgt og brukt Ivans alternativ. Det virket ukomplisert og passet i konteksten, samtidig som "utplassert" innebærer at utstyret ikke er i brukerens eie.

Takk for hjelpen til alle.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
utstyr hos kunden


Explanation:
Jeg brukte oversettelsen ovenfor for en kunde etter at jeg fant uttrykket i en rekke artikler om slikt utplassert utstyr på den norske nettsiden www.start.no.

Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 72