KudoZ home » English to Norwegian » Tech/Engineering

balance gas line

Norwegian translation: trykkbalansegass


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:balance gas
Norwegian translation:trykkbalansegass
Entered by: Erling Dugan

02:38 Jan 27, 2003
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: balance gas line
Discharge gas returns to the compressor by means of an external connection called "the balance gas line."
Erling Dugan
United States
trykkbalansegassledning /ledning for trykkbalansegass
Explanation:
Clue (igjen ;-) nevner trykkbalansegass for balance gas.
Jeg finner ikke trykkbalansegass noe sted på Internett, men under «balance gas» nevnes gasser som luft, O, Ar, CO2. He, H, metan NO.
Danskene synes å bruke balancegas i sine regler for distribusjon av naturgas.
Selected response from:

Tore Bjerkek
Canada
Grading comment
Takk igjen.

Tittet på Clue. Fant et sted der man kan slå opp på ordet direkte og fant balance drum oversatt som utjevningstrommel. Var overrasket over å finne dette.

Ser veldig bra ut. Har du kjøpt Clue Maxi? Stiv pris !!! NOK 4700 og så oppdateringer i tillegg. Jeg bruker iFinger sine 4 norske ordbøker og syns det er bra og de ligger også i en helt annen prisklassen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4trykkbalansegassledning /ledning for trykkbalansegass
Tore Bjerkek
4balansegassledning
Mats Wiman


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
balansegassledning


Explanation:
literal

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-27 10:01:13 (GMT)
--------------------------------------------------

I analogi med \'balancehjul\' (tekn)
\'miste balansen\' KF


    Kunnskapsforlaget nor-eng-nor+Eng>nor technical+MW
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 75

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Eivind Lilleskjaeret: Du har sikkert rett her, Mats, men ordet finnes ikke i Kunnskapsforlagets engelske ordbok, og heller ikke i Prestesæters tekniske, så vidt jeg kan se
5 hrs
  -> Riktigt. Analogisvar (farlig)

6 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
trykkbalansegassledning /ledning for trykkbalansegass


Explanation:
Clue (igjen ;-) nevner trykkbalansegass for balance gas.
Jeg finner ikke trykkbalansegass noe sted på Internett, men under «balance gas» nevnes gasser som luft, O, Ar, CO2. He, H, metan NO.
Danskene synes å bruke balancegas i sine regler for distribusjon av naturgas.

Tore Bjerkek
Canada
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 884
Grading comment
Takk igjen.

Tittet på Clue. Fant et sted der man kan slå opp på ordet direkte og fant balance drum oversatt som utjevningstrommel. Var overrasket over å finne dette.

Ser veldig bra ut. Har du kjøpt Clue Maxi? Stiv pris !!! NOK 4700 og så oppdateringer i tillegg. Jeg bruker iFinger sine 4 norske ordbøker og syns det er bra og de ligger også i en helt annen prisklassen.