KudoZ home » English to Norwegian » Tech/Engineering

Source tape

Norwegian translation: kildekassett


15:42 Jun 30, 2003
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Source tape
I forbindelse med en videokassett det skal lages videosekvenser fra.
Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
Norway
Norwegian translation:kildekassett
Explanation:
bare et forslag - så vidt jeg vet er det ikke en egen teknisk term, men dette formidler jo meningen (jfr. "source language" - "kildespråk").
Selected response from:

Marianne Dørumsgard
United Kingdom
Grading comment
Tusen takk for hjelpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kildebånd
Elisabeth Bull
3 +1kildekassett
Marianne Dørumsgard


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kildekassett


Explanation:
bare et forslag - så vidt jeg vet er det ikke en egen teknisk term, men dette formidler jo meningen (jfr. "source language" - "kildespråk").

Marianne Dørumsgard
United Kingdom
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 16
Grading comment
Tusen takk for hjelpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tormod Lund
29 mins
  -> takk

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kildebånd


Explanation:
Jeg bare oversetter ordene uten å ha noen referanser, men det er vel det det er? Evt. kildekassett?

Elisabeth Bull
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in pair: 125

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Eikås Skjøstad
37 mins




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): Elisabeth Bull