KudoZ home » English to Norwegian » Tech/Engineering

Steering wheel radio control

Norwegian translation: rattfjernkontroll


12:30 Jul 1, 2003
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Steering wheel radio control
I bil - hva kaller vi dette på norsk?
Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
Norway
Norwegian translation:rattfjernkontroll
Explanation:
Brukes av bla. Blaupunkt for beskrivelse av deres bilradio produkter.
Selected response from:

Tormod Lund
Grading comment
Fant også dette ordet mye brukt på norske sider. Tusen takk for hjelpen alle tre!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5rattfjernkontrollTormod Lund
5radiobetjening fra rattetnoned
4radiokontroller i rattet
Per Bergvall


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
rattfjernkontroll


Explanation:
Brukes av bla. Blaupunkt for beskrivelse av deres bilradio produkter.


    Reference: http://www.blaupunkt.no
Tormod Lund
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 10
Grading comment
Fant også dette ordet mye brukt på norske sider. Tusen takk for hjelpen alle tre!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Per Bergvall: Synes du egentlig rattfjernkontroll sier noe om hva den kontrollerer?
22 mins

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
radiokontroller i rattet


Explanation:
Synes det blir litt dumt å snakke fjernkontroll når avstanden er en snau halvmeter...:-)
Ford bruker forresten en fjernkontroll som er festet til rattstammen innenfor rattet. Mye bedre enn noen knapper som snurrer rundt hver gang du svinger.
Hvis du er i tvil om det er den ene eller andre typen, kan 'radiokontroller på rattstammen' være et alternativ.

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 2240

58 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
radiobetjening fra rattet


Explanation:
er mitt forslag. Radiokontroller er kanskje greit nok, men høres ut som noe Radioinspeksjonen driver med.

noned
Netherlands
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 73