KudoZ home » English to Norwegian » Tech/Engineering

LABELLER

Norwegian translation: etikettmaskin


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:LABELLER
Norwegian translation:etikettmaskin
Entered by: Geir Vikan

10:18 Dec 9, 2003
English to Norwegian translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: LABELLER
En maskin (vekt)som skriver og klistrer på etiketter.
Merkemaskin?
Jeg synes "etiketterer" er litt tungt ...
Geir Vikan
Norway
etikettmaskin
Explanation:
I og for seg er jeg enig med Ivan, men jeg tror folk skjønner poenget også med den enklere utgaven.
Selected response from:

Per Bergvall
Norway
Grading comment
Jeg går for denne, da kan jeg bruke "maskinen" i kortform/henvisninger, det blir enkelt og bra!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4etikettmaskin
Per Bergvall
4 +1etikettskriver
Eivind Lilleskjaeret
4Etikettskriver
Elisabeth Bull
3etiketteringsmaskin
Ivan Eikås Skjøstad


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
labeller
etiketteringsmaskin


Explanation:
En kan vel skrive labeller istedenfor labelling machine som igjen kan oversettes som over.


    Reference: http://www.hp-expo.com/no/nor/products/cdwriter/q2096a.html
Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in pair: 861

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
labeller
etikettskriver


Explanation:
Dymo Norge bruker etikettskriver


    Reference: http://www.dymo.com/media/templates/categories/generic_categ...
Eivind Lilleskjaeret
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 207

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roald Toskedal
1 hr

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
labeller
Etikettskriver


Explanation:
Fant termen bl.a. på Binders sine websider (under Produktkatalog-> Maskinvare-> Merkemaskiner


    Reference: http://www.binders.no
Elisabeth Bull
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in pair: 125

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
etikettmaskin


Explanation:
I og for seg er jeg enig med Ivan, men jeg tror folk skjønner poenget også med den enklere utgaven.

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 2240
Grading comment
Jeg går for denne, da kan jeg bruke "maskinen" i kortform/henvisninger, det blir enkelt og bra!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
20 mins

agree  xxxEmilyLyng
2 hrs

agree  Ivan Eikås Skjøstad: ja, dette høres bedre ut.
2 hrs

agree  Frank Ekeberg
3 hrs