KudoZ home » English to Norwegian » Telecom(munications)

port

Norwegian translation: tilkopling


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:port
Norwegian translation:tilkopling
Entered by: Thomas Deschington

05:10 Mar 15, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications)
English term or phrase: port
"The DC 7.5 port (connected to the mains power supply) is a SELV port"

Kontakt? Utgang? Port? Eller...?
Thomas Deschington
Poland
tilkopling
Explanation:
Mulig oversettelse av hele setningen:
"Tilkoplingen for 7,5 volt fra strømforsyningsenheten er av typen SELV (Safety Extra Low Voltage)".

Jeg ser ingen grunn til å kalle en strømtilkopling en "port". Det vil i så fall innebære at alle driftsstrøms- eller ladestrømstilkoplinger med løstakbar kabel skal kalles port, f.eks. på mobiltelefoner, MP3-spillere, reiseradioer, skrivere, datamaskiner, DVD-spillere, vaffeljern, barbermaskiner osv.
Selected response from:

Tor G Jensen
Grading comment
Takker
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1tilkopling
Tor G Jensen
3port
Bjørnar Magnussen


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
port


Explanation:
SELV-port.



Example sentence(s):
  • Alle systemporter har SELV-strømkretser (Safety Extra Low Voltage) for tilkopling til enheter og nettverk som eies av kunden.

    Reference: http://download.support.xerox.com/pub/docs/DocuColor_12CP/us...
Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 42

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tilkopling


Explanation:
Mulig oversettelse av hele setningen:
"Tilkoplingen for 7,5 volt fra strømforsyningsenheten er av typen SELV (Safety Extra Low Voltage)".

Jeg ser ingen grunn til å kalle en strømtilkopling en "port". Det vil i så fall innebære at alle driftsstrøms- eller ladestrømstilkoplinger med løstakbar kabel skal kalles port, f.eks. på mobiltelefoner, MP3-spillere, reiseradioer, skrivere, datamaskiner, DVD-spillere, vaffeljern, barbermaskiner osv.

Tor G Jensen
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Takker
Notes to answerer
Asker: Ja, det virker fornuftig. "Port" på norsk forbinder jeg med datamaskiner.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bjørnar Magnussen: Godt poeng.
8 hrs