KudoZ home » English to Norwegian » Telecom(munications)

live

Norwegian translation: direkte


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:live
Norwegian translation:direkte
Entered by: Vedis Bjørndal

08:47 Mar 8, 2004
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / Video equipment
English term or phrase: live
Tape Mode Live Alarm Response/press live.
Brukermanual sikkerhetsinstallasjon
Vedis Bjørndal
Norway
direkte
Explanation:
Kommer ikke på noe bedre for 'live' i farten...
Selected response from:

Per Bergvall
Norway
Grading comment
Takk skal du ha! Dette passet bra alle de stedene det forekom i teksten.
Jeg har sett at 'live' også brukes mye på norsk, men vi får prøve å oversette der vi kan!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6direkte
Per Bergvall
4live / aktiv(er)
Amber Intl.


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
direkte


Explanation:
Kommer ikke på noe bedre for 'live' i farten...

Per Bergvall
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 39
Grading comment
Takk skal du ha! Dette passet bra alle de stedene det forekom i teksten.
Jeg har sett at 'live' også brukes mye på norsk, men vi får prøve å oversette der vi kan!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roald Toskedal: Evt. 'automatisk'?
1 hr

agree  Per Riise
3 hrs

agree  Ivan Eikås Skjøstad
3 hrs

agree  Trond Ruud
6 hrs

agree  Frank Ekeberg
6 hrs

agree  Suzanne Blangsted
6 hrs

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
live / aktiv(er)


Explanation:
Hvis det står "live" på displayet og på selve gjenstanden, ville jeg bruke "live". Hvis dette skal oversettes, hvilket kunden kan svare på (det brukes jo mye engelsk i manualer her i Norge)ville jeg bruke aktiv/aktiver.

Amber Intl.
Specializes in field
Native speaker of: Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal), Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Roald Toskedal: Det er vel rimelig tydelig at 'live' er et adjektiv i originalen?
48 mins