KudoZ home » English to Norwegian » Textiles / Clothing / Fashion

welt pocket

Norwegian translation: lomme med kant


16:43 Aug 28, 2010
English to Norwegian translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion / pockets
English term or phrase: welt pocket
Tja. Hvordan forklare dette... Ta en titt på bildet i lenken under:
http://www.flickr.com/photos/7370831@N07/sets/72157606959470...

Paspeltasche på tysk. Noen som vet?

PFT:o)
NO-EN-DE
Norway
Norwegian translation:lomme med kant
Explanation:
Se under "discussion", Clue foreslår "rand" og "stoffkant" for "weld". Det er mest pga Clue at jeg lurer på om det er mer snakk om selve kanten du ser på lommen, mer enn klaffen/flappen som på bildet du henviser til.
Selected response from:

Kjersti Farrier
United Kingdom
Grading comment
Tusen takk for hjelpen begge to:o) Ha en riktig god uke!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4innfelt lommeElisabeth Carrera
3lomme med kant
Kjersti Farrier


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lomme med kant


Explanation:
Se under "discussion", Clue foreslår "rand" og "stoffkant" for "weld". Det er mest pga Clue at jeg lurer på om det er mer snakk om selve kanten du ser på lommen, mer enn klaffen/flappen som på bildet du henviser til.

Kjersti Farrier
United Kingdom
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tusen takk for hjelpen begge to:o) Ha en riktig god uke!

1 day18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
innfelt lomme


Explanation:
På bildet er det en innfelt baklomme med knapp.

Jeg tror ikke at den smale klaffen med knapphull i kalles noe spesielt, og "welt pocket" beskriver bare selve lommen.

Elisabeth Carrera
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian