Generator Constraints by Random Drift Particle Swarm Optimization

Persian (Farsi) translation: حل مشکل توزیع اقتصادی بار با محدودیت‌های ژنراتور از طریق الگوریتم تصادفی بهینه‌سازی رانش گروه ذرات

English to Persian (Farsi) translations [PRO]
Computers (general) / expresion
English term or phrase: Generator Constraints by Random Drift Particle Swarm Optimization
Solving the Power Economic Dispatch Problem With Generator Constraints by Random Drift Particle Swarm Optimization
asal
Iran
Persian (Farsi) translation:حل مشکل توزیع اقتصادی بار با محدودیت‌های ژنراتور از طریق الگوریتم تصادفی بهینه‌سازی رانش گروه ذرات
Explanation:
در مقاله زیر معادل
DPSO (Drift Particle Swarm Optimization)
به صورت «الگوریتم بهینه‌سازی رانش ازدحام ذرات» ترجمه شده است، اما در اکثر مقالات به جای کلمه «ازدحام» از «گروه» استفاده شده، پس به نظرم استفاده از کلمه «گروه» آکادمیک‌تر باشد.
http://fej.iauctb.ac.ir/article_510767_d60c4522a0b6b35fadfb5...

در مقاله زیر نیز برای عبارت
Generator Constraints
معادل «قیود مربوط به ژنراتور» استفاده شده است.
http://iran-tarjome.blogfa.com/post/85

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2018-04-24 16:00:39 GMT)
--------------------------------------------------

می‌توانید به جای کلمه «محدودیت» از کلمه «قیود» هم استفاده کنید. مثل مقاله زیر
https://www.civilica.com/PdfExport-CBCONF01_0103=حل-مساله-تو...
Selected response from:

Shiva Aminoroaya
Iran
Grading comment
thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1حل مشکل توزیع اقتصادی بار با محدودیت‌های ژنراتور از طریق الگوریتم تصادفی بهینه‌سازی رانش گروه ذرات
Shiva Aminoroaya
5محدودیت های ژنراتور با بهینه‌سازی توده (ازحام) ذرات تصادفی
Morad Seif
4محدودیت های ژنراتور توسط بهینه سازی گروه ذره ای جسم شناورشده رندوم
molood goldar


Discussion entries: 2





  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
generator constraints by random drift particle swarm optimization
حل مشکل توزیع اقتصادی بار با محدودیت‌های ژنراتور از طریق الگوریتم تصادفی بهینه‌سازی رانش گروه ذرات


Explanation:
در مقاله زیر معادل
DPSO (Drift Particle Swarm Optimization)
به صورت «الگوریتم بهینه‌سازی رانش ازدحام ذرات» ترجمه شده است، اما در اکثر مقالات به جای کلمه «ازدحام» از «گروه» استفاده شده، پس به نظرم استفاده از کلمه «گروه» آکادمیک‌تر باشد.
http://fej.iauctb.ac.ir/article_510767_d60c4522a0b6b35fadfb5...

در مقاله زیر نیز برای عبارت
Generator Constraints
معادل «قیود مربوط به ژنراتور» استفاده شده است.
http://iran-tarjome.blogfa.com/post/85

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2018-04-24 16:00:39 GMT)
--------------------------------------------------

می‌توانید به جای کلمه «محدودیت» از کلمه «قیود» هم استفاده کنید. مثل مقاله زیر
https://www.civilica.com/PdfExport-CBCONF01_0103=حل-مساله-تو...

Shiva Aminoroaya
Iran
Specializes in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 56
Grading comment
thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sina Mir Arabshahi
3 days 14 hrs
  -> Thanks

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
generator constraints by random drift particle swarm optimization
محدودیت های ژنراتور توسط بهینه سازی گروه ذره ای جسم شناورشده رندوم


Explanation:
drift:Be carried slowly by a current of air or water.

‘the cabin cruiser started to drift downstream’
figurative ‘excited voices drifted down the hall’

molood goldar
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 44

1 day 4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
generator constraints by random drift particle swarm optimization
محدودیت های ژنراتور با بهینه‌سازی توده (ازحام) ذرات تصادفی


Explanation:
https://freepaper.me/downloads/abstract/10.1007/s10994-015-5...

Morad Seif
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 80