library indexing cards

Persian (Farsi) translation: این روش طبقه بندی،مانند کارت های طبقه بندی درکتابخانه هااست،مانند سیستم دهدهی دیویی، با این تفاوت که

English to Persian (Farsi) translations [PRO]
Computers: Software / expresion
English term or phrase: library indexing cards
To further secure the information, cryptographic hashes of the data are created, stored and indexed utilizing the Ethereum and Factom blockchain protocols. The indexing works in a manner similar to library indexing cards, like the “Dewey Decimal System” except that instead of being stored in a filing cabinet, the indexing information is written to the Factom blockchain, where it is subsequently anchored by the Bitcoin blockchain. These indexing entries cannot be altered in any way, are completely transparent, and are publicly viewable and verifiable. The underlying supply chain data, however, remains completely private, viewable only by authorized users.
asal
Iran
Persian (Farsi) translation:این روش طبقه بندی،مانند کارت های طبقه بندی درکتابخانه هااست،مانند سیستم دهدهی دیویی، با این تفاوت که
Explanation:
برای اطلاع از روش های طبقه بندی مثل طبقه بندی دیویی، میتونید به لینک زیر مراجعه کنید:
http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-104-fa.pdf
Selected response from:

Mahmoud Bayat
Iran
Grading comment
thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5برگه‌های نمایه‌سازی کتابخانه‌ای
Saeed Zargarian
5کارت های فهرست نویسی (نمایه ای) کتابخانه
molood goldar
5این روش طبقه بندی،مانند کارت های طبقه بندی درکتابخانه هااست،مانند سیستم دهدهی دیویی، با این تفاوت که
Mahmoud Bayat
5کارت برگه فهرست نویسی
Ehsan Mirzaei


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
کارت برگه فهرست نویسی


Explanation:
.

Example sentence(s):
  • https://internetcataloger.persianblog.ir/05QoODRJ55uGGp4dMwJm-فهرستنویسی،-رده-بندی،-سرعنوانهای-موضوعی-و-چیست؟
Ehsan Mirzaei
Iran
Works in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
این روش طبقه بندی،مانند کارت های طبقه بندی درکتابخانه هااست،مانند سیستم دهدهی دیویی، با این تفاوت که


Explanation:
برای اطلاع از روش های طبقه بندی مثل طبقه بندی دیویی، میتونید به لینک زیر مراجعه کنید:
http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-104-fa.pdf


    Reference: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-104-fa.pdf
Mahmoud Bayat
Iran
Specializes in field
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 36
Grading comment
thanks

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
کارت های فهرست نویسی (نمایه ای) کتابخانه


Explanation:
my dictionary
farhang moaser millenium


molood goldar
Specializes in field
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 36

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
برگه‌های نمایه‌سازی کتابخانه‌ای


Explanation:
معادل فارسی واژۀ index در علم کتابداری و اطلاعرسانی «نمایه» است و indexing را هم نمایه‌سازی گویند.


طبق استاندارد ایزو ۵۹۶۳، عمل توصیف یا شناسایی محتوای موضوعی یک مدرک را نمایه‌سازی گویند. در واقع، ثبت و ضبط محتوای اطلاعاتی مدارک با استفاده از روش‌های گوناگون به منظور سازماندهی اطلاعات به قصد سهولت بازیابی را نمایه‌سازی گویند (نوروزی، ۱۳۸۰). به عبارت دیگر، نمایه‌سازی یعنی تخصیص واژه‌ها یا اصطلاحات به مدارک به منظور توصیف محتوای موضوعی آن‌ها برای بازیابی در مراحل بعد. هدف نمایه‌سازی اصولاً آماده کردن مدرک برای بازیابی است.

https://fa.wikipedia.org/wiki/نمایه

  طبق استاندارد نمایه‌سازی بریتانیا، نمایه، سیاهه نظام‌یافته مدخل‌هایی است که به‌منظور کمک به استفاده‌کنندگان در جایابی اطلاعات سند ساخته می‌شود. در واقع نمایه خط ارتباطی بین منابع اطلاعاتی و استفاده‌کننده یا کاربر است.

https://daneshafarand.ir/page/68/تعریف-نمایه‌سازی

برای مشاهدۀ تعاریف و توضیحات دربارۀ این مفهوم و مفاهیم مشابه، به دایرة‌المعارف کتابداری و اطلاعرسانی مراجعه نمایید:

http://portal.nlai.ir/daka/Wiki Pages/نمايه سازي.aspx



    Reference: http://portal.nlai.ir/daka/Wiki%20Pages/%D9%86%D9%85%D8%A7%D...
Saeed Zargarian
Iran
Specializes in field
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 24