Lagged versions

Persian (Farsi) translation: نسخه‌های باتأخیر

English term or phrase:Lagged versions
Persian (Farsi) translation:نسخه‌های باتأخیر
Entered by: b-mireskandari

13:09 May 22, 2018
English to Persian (Farsi) translations [PRO]
Other / Variables
English term or phrase: Lagged versions
This, together with the fact that in the model lagged versions of predictor variable were used, provide further support that common method bias is not present.
b-mireskandari
Iran
نسخه‌های باتأخیر
Explanation:
lagged variable در آمار «متغیر باتأخیر» ترجمه می‌شود؛ مثل lagged dependent variable که معنایش «متغیر وابسته باتأخیر» است.
Selected response from:

Saeed Zargarian
Iran
Grading comment
Thank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1نسخه های عقب مانده
molood goldar
5نسخه‌های باتأخیر
Saeed Zargarian
5 -1بادرنظرگرفتن این موضوع که در این مدل، نسخه های عقب مانده متغیر پردیکتور استفاده شدند...
Mahmoud Bayat
4نسخه های با فاصله زمانی
Posted via ProZ.com Mobile
Ehsan Mirzaei


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
نسخه های با فاصله زمانی


Explanation:
نسخه های با فاصله زمانی (میان دو نسخه)

Ehsan Mirzaei
Iran
Works in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
lagged versions
نسخه های عقب مانده


Explanation:
lag:عقب ماندن
شکاف - افتادن
عقب ماندگی

molood goldar
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marjaneh Koohyar
6 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
lagged versions
نسخه‌های باتأخیر


Explanation:
lagged variable در آمار «متغیر باتأخیر» ترجمه می‌شود؛ مثل lagged dependent variable که معنایش «متغیر وابسته باتأخیر» است.


    https://dictionary.abadis.ir/entofa/l/lagged-dependent-variables/
    Reference: http://srtc.ac.ir/fa/grid/1/-%D9%88%D8%A7%DA%98%D9%87-%D9%86...
Saeed Zargarian
Iran
Works in field
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thank you.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
lagged versions
بادرنظرگرفتن این موضوع که در این مدل، نسخه های عقب مانده متغیر پردیکتور استفاده شدند...


Explanation:
In order to make sure, you can refer to the following article:

https://www.scipers.com/cPaper-View-3087903=مقاله-تست-برای-ر...


    https://www.scipers.com/cPaper-View-3087903=%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8
Mahmoud Bayat
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Saeed Zargarian: متأسفانه ترجمۀ فارسی مقالۀ مورد اشاره ترجمۀ ماشینی و غیرقابل قبول است. اصولاً تمامی ترجمه‌هایی که در وب‌سایت مذکور قرار داده می‌شوند همین‌گونه‌اند.
15 hrs