KudoZ home » English to Polish » Accounting

inventoriable costs

Polish translation: koszty utrzymania zapasów


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:inventoriable costs
Polish translation:koszty utrzymania zapasów
Entered by: Roman Kozierkiewicz

22:12 Mar 15, 2008
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: inventoriable costs
W zdaniu:

Profit Contribution represents the earnings derived when inventoriable costs are subtracted from total net sales.
Adam Załuski
koszty utrzymania zapasów
Explanation:
W/g American Accounting Association - inventoriable cost = costo de inventarios, natomiast ani GAP, ani IAS, ani MSSF (czyli miedzynarodowe standardy sprawozdawczości finansowej) nie podają terminu "inventoriable costs" jako koszty wytworzenia. Pierwszy podany link przez Polangmara dotyczy II rodziału pozycji bez tytułu i autora - więc po co powoływać się na podejrzaną publikację.
Selected response from:

Roman Kozierkiewicz
Grading comment
Po raz kolejny dziękuję! :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1koszty wliczane do wartości (magazynowej / ewidencyjnej) produktu / wyrobu
inmb
4koszty utrzymania zapasówRoman Kozierkiewicz


Discussion entries: 13





  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
koszty utrzymania zapasów


Explanation:
W/g American Accounting Association - inventoriable cost = costo de inventarios, natomiast ani GAP, ani IAS, ani MSSF (czyli miedzynarodowe standardy sprawozdawczości finansowej) nie podają terminu "inventoriable costs" jako koszty wytworzenia. Pierwszy podany link przez Polangmara dotyczy II rodziału pozycji bez tytułu i autora - więc po co powoływać się na podejrzaną publikację.

Roman Kozierkiewicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 670
Grading comment
Po raz kolejny dziękuję! :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iwona Palka: Jest to termin, który naturalnie przychodzi na myśl po przebytych kilku kursach rachunkowości. agreed.
5 hrs
  -> Dziękuję bardzo

neutral  inmb: być może słowo "inventor***" narzuca bezpośredni związek z zapasami, ale wydaje mi się, że związek jest jedynie pośredni; nie zauważyłem wskazówki mówiącej o "utrzymaniu" /// trzy gwiazdki w końcowce wyrazu zastępowały -y lub -iable )
6 hrs
  -> może być krócej- koszty zapasów (w tym jest koszt tworzenie zapasów i koszt ich utrzymania), zaś słowo "inventor" -to wynalazca i nie koniecznie musi działać w zakresie "zapasów".

disagree  Polangmar: Koszty utrzymania zapasów to "holding cost": http://je.pl/iz77 , http://je.pl/7efv , http://je.pl/o5bg , http://je.pl/7490 .
12 hrs
  -> Trochę za mało podanych linków.

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
koszty wliczane do wartości (magazynowej / ewidencyjnej) produktu / wyrobu


Explanation:
Być może powyższy termin nie jest stuprocentowo księgowo poprawny, ale moim zdaniem o to chodzi. W sieci można znaleźć rozróżnienie nie "inventoriable / non-inventoriable"
http://www.google.co.uk/search?hl=en&q="inventoriable" + "no... (dla UK)

i szerzej, choć mniej dokładniej
http://www.google.co.uk/search?hl=en&q="inventoriable cost" ...
Przy samym "inventoriable"(http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=inventoriable&btnG=Se... większość przykładów prowadzi w stronę rachunkowości zarządczej i wyceny produktów wyrobów.

HTH





--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2008-03-16 20:14:03 GMT)
--------------------------------------------------

być może konieczna jest drobna modyfikacja:

"koszty KTÓRE MOGĄ BYĆ wliczane do wartości (magazynowej / ewidencyjnej) produktu / wyrobu"

HTH

inmb
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: To wydaje się bliższe prawdy.
567 days