KudoZ home » English to Polish » Accounting

reversal of impairment loss provision

Polish translation: odwrócenie rezerwy na straty z tutułu obniżenia wartości aktywów


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reversal of impairment loss provision
Polish translation:odwrócenie rezerwy na straty z tutułu obniżenia wartości aktywów
Entered by: Roman Kozierkiewicz

09:00 Nov 12, 2013
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: reversal of impairment loss provision
Pozycja ze sprawozdania rocznego w rubryce Other revenues
Rafał Kotlicki
Poland
odwrócenie rezerwy na straty z tutułu obniżenia wartości aktywów
Explanation:
Propozycja

--------------------------------------------------
Note added at   22 min (2013-11-12 09:22:37 GMT)
--------------------------------------------------

Odwrócenie rezerwy - Rachunkowość - Forum Dyskusyjne
www.forum.gofin.pl › Rachunkowość‎
4 dni temu - 1 post
Odwrócenie rezerwy - Jaka jest różnica między zrealizowaniem rezerwy a jej odwróceniem?... - Rachunkowość - Forum Dyskusyjne

--------------------------------------------------
Note added at   23 min (2013-11-12 09:23:42 GMT)
--------------------------------------------------

Przychody przyszłych okresów-pomocy - Księgowość nudna? A może ...
www.goldenline.pl › Grupy › Księgowość nudna? A może jednak nie!‎
28 lut 2012 - ale dotyczy to rezerwy, która muszę rozwiązać w 2011? ... powstałego w roku 2010 - stąd prawdopodobnie konto 701), odwrócenie rezerwy

--------------------------------------------------
Note added at   6 godz. (2013-11-12 15:18:01 GMT)
--------------------------------------------------

sorry - literówka - winno być z tytułu
Selected response from:

Roman Kozierkiewicz
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1odwrócenie rezerwy na straty z tutułu obniżenia wartości aktywówRoman Kozierkiewicz
4 +1odwrócenie odpisów aktualizujących z tytułu trwałej utraty wartości
Karol Kawczyński


Discussion entries: 3





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
odwrócenie odpisów aktualizujących z tytułu trwałej utraty wartości


Explanation:
http://www.baza-wiedzy.pl/index.php?mode=press_show_category...

Jednostki obowiązane są wyceniać aktywa i pasywa nie rzadziej niż na dzień bilansowy w sposób określony w art. 28 ust. 1 ustawy o rachunkowości. Z tego przepisu wynika przykładowo, że:

- środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne wycenia się według cen nabycia lub kosztów wytworzenia pomniejszonych o odpisy amortyzacyjne lub umorzeniowe, a także o odpisy z tytułu trwałej utraty wartości,

- środki trwałe w budowie wycenia się w wysokości ogółu kosztów pozostających w bezpośrednim związku z ich nabyciem lub wytworzeniem, pomniejszonych o odpisy z tytułu trwałej utraty wartości,

- udziały w innych jednostkach wycenia się według ceny nabycia pomniejszonej o odpisy z tytułu trwałej utraty wartości.

W odniesieniu do środków trwałych utratę wartości mogą spowodować takie okoliczności jak zmiana technologii, przeznaczenie do likwidacji, wycofanie z używania lub inne przyczyny (art. 32 ust. 4 wymienionej ustawy). Więcej informacji na temat zasad ustalania i ujmowania w księgach rachunkowych odpisów aktualizujących wartość środków trwałych zawiera wspomniany wcześniej Krajowy Standard Rachunkowości nr 4.

Utworzone odpisy aktualizujące wartość aktywów trwałych zalicza się do pozostałych kosztów operacyjnych, z wyjątkiem odpisów aktualizujących obciążających koszty finansowe (art. 3 ust. 1 pkt 32 lit. f) ustawy o rachunkowości. Odpisy z tytułu trwałej utraty wartości środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych ujmuje się w księgach rachunkowych zapisami:

- Wn konto 76-1 „Pozostałe koszty operacyjne",

- Ma konto 07 „Odpisy umorzeniowe środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych" (w analityce: Odpisy z tytułu trwałej utraty wartości).

Gdy zaistnieją przesłanki uzasadniające odwrócenie odpisu aktualizującego, należy dokonać jego korekty. Korekta powoduje podwyższenie wartości bilansowej danego składnika majątku i wykazanie pozostałego przychodu operacyjnego, zapisem:

- Wn konto 07 „Odpisy umorzeniowe środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych" (w analityce: Odpisy z tytułu trwałej utraty wartości),

- Ma konto 76-0 „Pozostałe przychody operacyjne".

http://www.gierusz.com.pl/_upload/file/accountica/nev/Accoun...

http://pl.scribd.com/doc/52483568/IAS-39-Impairment-of-Trade...

Karol Kawczyński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 348

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
4 days
  -> Dziękuję :)

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
odwrócenie rezerwy na straty z tutułu obniżenia wartości aktywów


Explanation:
Propozycja

--------------------------------------------------
Note added at   22 min (2013-11-12 09:22:37 GMT)
--------------------------------------------------

Odwrócenie rezerwy - Rachunkowość - Forum Dyskusyjne
www.forum.gofin.pl › Rachunkowość‎
4 dni temu - 1 post
Odwrócenie rezerwy - Jaka jest różnica między zrealizowaniem rezerwy a jej odwróceniem?... - Rachunkowość - Forum Dyskusyjne

--------------------------------------------------
Note added at   23 min (2013-11-12 09:23:42 GMT)
--------------------------------------------------

Przychody przyszłych okresów-pomocy - Księgowość nudna? A może ...
www.goldenline.pl › Grupy › Księgowość nudna? A może jednak nie!‎
28 lut 2012 - ale dotyczy to rezerwy, która muszę rozwiązać w 2011? ... powstałego w roku 2010 - stąd prawdopodobnie konto 701), odwrócenie rezerwy

--------------------------------------------------
Note added at   6 godz. (2013-11-12 15:18:01 GMT)
--------------------------------------------------

sorry - literówka - winno być z tytułu

Roman Kozierkiewicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 670
Grading comment
Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank MacroJanus
5 hrs
  -> dziękuję