KudoZ home » English to Polish » Accounting

memorandum account

Polish translation: konto memoriałowe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:memorandum account
Polish translation:konto memoriałowe
Entered by: Maciej Andrzejczak

20:03 Dec 27, 2003
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / accounting
English term or phrase: memorandum account
nazwa konta w księgach
kingusia
Poland
konto memoriałowe
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2003-12-27 20:10:23 GMT)
--------------------------------------------------

konto, które nie jest częscią aktywów ani zobowiązań bilansowych, wykorzystywane w celu ewidencjonowania i kontrolowania stanu aktywów, zobowiązań lub przyszłych powinności (zazwyczaj pozycji pozabilansowych)

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2003-12-27 20:14:51 GMT)
--------------------------------------------------

Kompendium terminów z zakresu rechunkowości i finansów
Fundjacja Rozwoju Rachunkowości,W-wa 2002
Selected response from:

Maciej Andrzejczak
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2konto memoriałowe
Maciej Andrzejczak
4rachunek memoriałowy
lim0nka


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rachunek memoriałowy


Explanation:
Słownik terminologii prawniczej i ekonomicznej

Wydatki i dochody każdej instytucji mogą być liczone na dwa sposoby: kasowo lub memoriałowo. W ujęciu kasowym bierze się pod uwagę tylko pieniądze faktycznie otrzymane w przypadku dochodów i te, które zostały zapłacone w przypadku wydatków. Rachunek memoriałowy uwzględnia, oprócz tych wielkości, także kwoty należności i zobowiązań. Przykładowo, zakup samochodu będzie wydatkiem memoriałowym, gdy tylko wystawiona zostanie faktura, zaś wydatkiem kasowym stanie się dopiero po jej opłaceniu.


    Reference: http://www.ibngr.edu.pl/zfp/prace/Teksty/art_004.html
lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maciej Andrzejczak: z tym, że lim0nko nie jest to nazwa konkretnego konta...a całość pojęcia 'rachunkowośc memoriałowa' to 'accrual accounting'
3 mins

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
konto memoriałowe


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2003-12-27 20:10:23 GMT)
--------------------------------------------------

konto, które nie jest częscią aktywów ani zobowiązań bilansowych, wykorzystywane w celu ewidencjonowania i kontrolowania stanu aktywów, zobowiązań lub przyszłych powinności (zazwyczaj pozycji pozabilansowych)

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2003-12-27 20:14:51 GMT)
--------------------------------------------------

Kompendium terminów z zakresu rechunkowości i finansów
Fundjacja Rozwoju Rachunkowości,W-wa 2002

Maciej Andrzejczak
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 64

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GingerR
14 mins
  -> dzięki!!

agree  xxxabargiel
2 days 15 hrs