KudoZ home » English to Polish » Advertising / Public Relations

Account manager vs. account director

Polish translation: pracownik agencji odpowiedzialny za danego klienta vs. dyrektor ds. klientow


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:account manager vs. account director
Polish translation:pracownik agencji odpowiedzialny za danego klienta vs. dyrektor ds. klientow
Entered by: Piotr Kurek

07:54 Aug 11, 2002
English to Polish translations [PRO]
Marketing - Advertising / Public Relations / advertising
English term or phrase: Account manager vs. account director
I would like to know a term acutally used in marketing jargon by people working in advertising agencies
Grommit
United Kingdom
propozycja poniżej:
Explanation:
account manager (AM) - pracownik agencji odpowiedzialny za danego klienta

account director - dyrektor ds. klientów
Selected response from:

Piotr Kurek
Grading comment
Thank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Account manager vs. dyrektor zlecenia
bartek
3propozycja poniżej:Piotr Kurek


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Account manager vs. dyrektor zlecenia


Explanation:
Account director - dyrektor zlecenia - starszy rangą pracownik
agencji reklamowej, który kieruje zespołem pracującym dla jednego
klienta lub jednej marki. Klient kontaktuje się z nim przy podejmowaniu
najważniejszych decyzji; dyrektor zlecenia reprezentuje
jego interesy wobec agencji.
Account manager - członek zespołu wykonującego zlecenia, odpowiedzialny
za codzienne kontakty z klientem i prawidłową obsługę
zlecenia w zaplanowanym czasie. Odpowiada za przygotowanie
reklamy i dostarczenie jej w terminie do emisji. Powinien posiadać
umiejętność twórczego inspirowania zespołu kreatywnego.
http://www.instytut.org.pl/wydawnictwa/rkm/rkm_2001.pdf


    Reference: http://www.instytut.org.pl/wydawnictwa/rkm/rkm_2001.pdf
bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 56

23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
propozycja poniżej:


Explanation:
account manager (AM) - pracownik agencji odpowiedzialny za danego klienta

account director - dyrektor ds. klientów


Piotr Kurek
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thank you.