KudoZ home » English to Polish » Aerospace / Aviation / Space

PITCH TRIM

Polish translation: trymer steru wysokości


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pitch trim
Polish translation:trymer steru wysokości
Entered by: makary

12:26 May 23, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Aerospace / Aviation / Space / aviation
English term or phrase: PITCH TRIM
nazwa urządzenia/funkcji w samolocie (podpis przycisku na pulpicie)
makary
trymer (steru wysokości)
Explanation:
Układy sterowania popychaczowe. Trymer steru wysokości -sprężynowy. W wersji podstawowej przewiduje się jeden drążek sterowy pośrodku kabiny.


Po jego prawej stronie jest tzw.. TRYMER .Używa się go wówczas gdy samolot opada lub się wznosi przy ustawionym drążku sterowym (sterownicy) w neutrum. Pomaga on pilotowi w utrzymaniu nakazanego lotu horyzontalnego bez pomocy autopilota.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-23 18:20:38 (GMT)
--------------------------------------------------

pitch - rotation or oscillation of an aircraftabout its lateral axis;

angle of attack - acute angle between the wing chord plane and the relative wind;

trim - to keep an aircraft in balance while in flight;

trim tab - a tab attached to an elevator or ruder, or other surface, used for trimming the aircraft.

Krzysztof Wolinski, \"Aviation English\" , Katedra Nawigacji Lotniczej, WSOSP, Dęblin, 2002
Selected response from:

maciejm
Poland
Grading comment
Dzięki, taką samą odpowiedź otrzymałem od znajomego lotnika.

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1trymer (steru wysokości)
maciejm
1 +1trymer wznoszeniaAndrzej Nowak
2 -1automatyczna regulacja kąta natarcia
Tomasz Niedbala


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
trymer wznoszenia


Explanation:
czyli urządzenie utrzymujące stałe nachylenie samolotu (w płaszczyźnie góra-dół)

Andrzej Nowak
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
9 mins

neutral  maciejm: dlaczego wznoszenia?, jeżeli, to raczej pochylenia. M.
5 hrs

46 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
automatyczna regulacja kąta natarcia


Explanation:
To tylko propozycja opisowego spolszczenia "trymer".



    Reference: http://www.long-ez.com/pitchtrimsystem.html
Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  maciejm: pitch i angle of attack to nie to samo. M.
4 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
trymer (steru wysokości)


Explanation:
Układy sterowania popychaczowe. Trymer steru wysokości -sprężynowy. W wersji podstawowej przewiduje się jeden drążek sterowy pośrodku kabiny.


Po jego prawej stronie jest tzw.. TRYMER .Używa się go wówczas gdy samolot opada lub się wznosi przy ustawionym drążku sterowym (sterownicy) w neutrum. Pomaga on pilotowi w utrzymaniu nakazanego lotu horyzontalnego bez pomocy autopilota.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-23 18:20:38 (GMT)
--------------------------------------------------

pitch - rotation or oscillation of an aircraftabout its lateral axis;

angle of attack - acute angle between the wing chord plane and the relative wind;

trim - to keep an aircraft in balance while in flight;

trim tab - a tab attached to an elevator or ruder, or other surface, used for trimming the aircraft.

Krzysztof Wolinski, \"Aviation English\" , Katedra Nawigacji Lotniczej, WSOSP, Dęblin, 2002


    Reference: http://www.ekolot.ebd.pl/old/junior.htm
    Reference: http://www.skyline.free.komrel.net/szkolenie/instrumenty.htm...
maciejm
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 331
Grading comment
Dzięki, taką samą odpowiedź otrzymałem od znajomego lotnika.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
21 mins
  -> Thank you