KudoZ home » English to Polish » Aerospace / Aviation / Space

APU

Polish translation: pomocniczy zespol napedowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:APU
Polish translation:pomocniczy zespol napedowy
Entered by: Natalie

11:22 Jun 9, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Aerospace / Aviation / Space / aviation
English term or phrase: APU
Pytanie brzmi: czy Slownik lotniczo-kosmonautyczny myli sie, mowiac, ze "auxiliary power unit" to "pomocniczy zespol napedowy"?
Jacek Krankowski
pomocniczy zespol napedowy
Explanation:
Sa rozne wersje:
pomocniczy zespol napedowy
pomocniczy zespol pradotworczy
pomocnicze zrodlo zasilania

Oto przyklady:
Pomocniczy zespół napędowy (APU
- Auxiliary Power Unit) typu AlliedSignal G250 o mocy 335 kW. ...
www.army.cad.pl/samoloty/f-22raptor.htm

...zrodlami zasilania moga byc
generatory zespolow napedowych, baterie akumulatorow albo pomocniczy zespol pradotworczy (APU - Auxiliary Power Unit). ...
www.heading.enter.net.pl/komplot1.htm

... Group (Monachium, Niemcy) zaprezentowali ogniwo SOFC (Solid Oxide Fuel Cell) pelniace role pomocniczego zrodla zasilania (APU - Auxiliary Power Unit) ...
www.elektronik.com.pl/wiadom/26_07_2001.htm


A oto opis funkcji zespolu APU:

...uruchomione trzy jednostki hydrauliczne APU (Auxiliary Power Unit). Jednostki te sa odpowiedzialne za zapewnienie cisnienia w systemie hydraulicznym promu podczas startu i ladowania. Pozwalaja na przesuwanie powierzchni aerodynamicznych, sterowanie dyszami glownego silnika i wypuszczanie podwozia.
http://news.astronet.pl/news.cgi?1837

Z opisu wynika, ze nie jest to po prostu "pomocnicze zrodlo zasilania", lecz rzeczywiscie "pomocniczy zespol napedowy"
Selected response from:

Natalie
Poland
Grading comment
Bardzo dziekuje za obydwie niedzielne odpowiedzi.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pomocniczy zespol napedowy
Natalie
4Moze tez byc to pomocniczy zespol "silnikowy" albo - w zaleznosci od kontekstu - zasilacz pomocniczyAdam Siemienski


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Moze tez byc to pomocniczy zespol "silnikowy" albo - w zaleznosci od kontekstu - zasilacz pomocniczy


Explanation:
(chodzi o zasilanie elektryczne)

Adam Siemienski
Native speaker of: Native in PolishPolish

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pomocniczy zespol napedowy


Explanation:
Sa rozne wersje:
pomocniczy zespol napedowy
pomocniczy zespol pradotworczy
pomocnicze zrodlo zasilania

Oto przyklady:
Pomocniczy zespół napędowy (APU
- Auxiliary Power Unit) typu AlliedSignal G250 o mocy 335 kW. ...
www.army.cad.pl/samoloty/f-22raptor.htm

...zrodlami zasilania moga byc
generatory zespolow napedowych, baterie akumulatorow albo pomocniczy zespol pradotworczy (APU - Auxiliary Power Unit). ...
www.heading.enter.net.pl/komplot1.htm

... Group (Monachium, Niemcy) zaprezentowali ogniwo SOFC (Solid Oxide Fuel Cell) pelniace role pomocniczego zrodla zasilania (APU - Auxiliary Power Unit) ...
www.elektronik.com.pl/wiadom/26_07_2001.htm


A oto opis funkcji zespolu APU:

...uruchomione trzy jednostki hydrauliczne APU (Auxiliary Power Unit). Jednostki te sa odpowiedzialne za zapewnienie cisnienia w systemie hydraulicznym promu podczas startu i ladowania. Pozwalaja na przesuwanie powierzchni aerodynamicznych, sterowanie dyszami glownego silnika i wypuszczanie podwozia.
http://news.astronet.pl/news.cgi?1837

Z opisu wynika, ze nie jest to po prostu "pomocnicze zrodlo zasilania", lecz rzeczywiscie "pomocniczy zespol napedowy"


Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bardzo dziekuje za obydwie niedzielne odpowiedzi.