Same Type Rating

Polish translation: wspólne dla obydwu samolotów uprawnienia na typ statku powietrznego

English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Aerospace / Aviation / Space
English term or phrase: Same Type Rating
W informacji prasowej na temat nowych samolotów.

Firma otrzymała Same Type Rating na swoje dwa nowe samoloty. Obniży to koszty dla operatorów, którzy będą ponosili mniejsze koszty w przypadku przejścia pilotów na drugi samolot.
asia20002
Poland
Polish translation:wspólne dla obydwu samolotów uprawnienia na typ statku powietrznego
Explanation:
Tak bym to widział, czyli jedne uprawnienia, a latać można na obu typach.
Selected response from:

Arrakis
Poland
Grading comment
Być może brakuje "zezwolenie na stosowanie wspólnych dla obu samolotów uprawnień pilota na typ statku powietrznego.".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1wspólne dla obydwu samolotów uprawnienia na typ statku powietrznego
Arrakis
1jednakowa klasyfikacja typu/rodzaju (samolotu)
geopiet


Discussion entries: 13





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
same type rating
jednakowa klasyfikacja typu/rodzaju (samolotu)


Explanation:
A type rating is a regulating agency's certification of an airplane pilot to fly a certain aircraft type that requires additional training beyond the scope of the initial license and aircraft class training. What aircraft require a type rating is decided by the local aviation authority. - https://en.wikipedia.org/wiki/Type_rating

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2016-12-16 10:32:18 GMT)
--------------------------------------------------

FCL.705 Privileges of the holder of a class or type rating

The privileges of the holder of a class or type rating are to act as pilot on the class or type of aircraft specified in the rating - http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2...

------

FCL.705 Uprawnienia przysługujące posiadaczowi uprawnienia na klasę lub typ statku powietrznego

Posiadacz uprawnienia na klasę lub typ statku powietrznego jest uprawniony do wykonywania czynności pilota na klasie lub na typie statku powietrznego objętych tym uprawnieniem - http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
same type rating
wspólne dla obydwu samolotów uprawnienia na typ statku powietrznego


Explanation:
Tak bym to widział, czyli jedne uprawnienia, a latać można na obu typach.

Arrakis
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 519
Grading comment
Być może brakuje "zezwolenie na stosowanie wspólnych dla obu samolotów uprawnień pilota na typ statku powietrznego.".

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer
21 mins
  -> Dziękuję:)