KudoZ home » English to Polish » Agriculture

deep tillage

Polish translation: głęboszowanie


14:47 Sep 11, 2006
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Agriculture / tractor
English term or phrase: deep tillage
Mentioned on a list of applications:

Planing and cultivating
Disking and plowing
Deep tillage and ripping
Romuald Pawlikowski
Polish translation:głęboszowanie
Explanation:
To chyba mam
Myślenie ma wielką...
Ja nie mam nawet takiego sprzętu, więc od razu mi do głowy nie przyszło. To jest strasznie nieekonomiczny zabieg agrotechniczny.


--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2006-09-12 04:02:02 GMT)
--------------------------------------------------

O rety, przepraszam, ale przykłady do głęboszowania zamieściłam pod orką. Olśnienie w głowie mi chyba pomieszało. :D
Selected response from:

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Grading comment
Bardzo dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1głęboszowanie
IwonaASzymaniak
5orka
IwonaASzymaniak


Discussion entries: 7





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
orka


Explanation:
Chodzi o normalną, tradycyjną, głęboką orkę w odróżnieniu od limited ograniczoną lub płytką lub no till uprawę bezorkową

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2006-09-11 15:24:36 GMT)
--------------------------------------------------

Pewnie, że może być głęboka jak najbardziej.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-09-11 16:32:41 GMT)
--------------------------------------------------

No właśnie

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-09-11 17:13:16 GMT)
--------------------------------------------------

W uprawie buraka cukrowego, który jest wrażliwy na nadmierne zagęszczenie warstw podornych, opłaca się stosować <<głęboszowanie>>, pomimo że charakteryzuje się ono dużym zapotrzebowaniem na siłę uciągową i znacznym zużyciem paliwa. Uzyskane wyniki badań wyraźnie wskazują na korzystny wpływ tego agromelioracyjnego zabiegu na zwiększenie retencyjności gleby i plonowanie roślin o głębokim systemie korzeniowym [20]. Wcześniej wykonane głęboszowanie na głębokość <<40-45 cm>> lub głębokie kultywatorowanie pozwala na spłycenie orki przedzimowej do 15-20 cm. Znaczenie tego zabiegu jest szczególnie duże w okresie letniej suszy. Zastosowanie głęboszowania w latach suchych uchroniło plony buraka na wielu plantacjach. Głęboszowanie jesienne może zastępować głęboką zięblę, nie powodując obniżki plonu.
http://www.ar.wroc.pl/~zimny/modyfik.html

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-09-11 17:15:09 GMT)
--------------------------------------------------

The use of deep tillage—tillage at depths of more than <<12 inches>> czyli pow. 30 cm designed to shatter soil at that depth—has increased greatly in Illinois in recent years. Much of this has come about as producers have realized that their tractors and combines are heavy enough to cause compaction at greater depths, and they now have tractors large enough to pull tillage implements deep enough to break up some of the compacted layer. While we have no data on how much cropland is deep tilled each year, many producers are deep tilling many of their fields, either on a cycle of every two years (or more often) or after their observations lead them to conclude that compaction is a serious problem in a field.
Deep tillage is expensive in terms of energy use, equipment wear, and labor cost. Current cost estimates for using a "disk subsoiler" available at the website http://www.farmdoc.uiuc.edu/manage/machinery/field_operation... total $15.60 per acre. We would expect costs for deep tilling using other "ripper"-type implements to be at least this high and probably higher, given that power requirements for implements designed to go 15 to 18 inches deep are often high, and that fuel costs have risen recently. If the cost is $20.00 per acre and deep tilling is done once in two years, it requires the equivalent of 5 additional bushels of corn and 2 additional bushels of soybean to pay for the operation.


IwonaASzymaniak
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 74
Notes to answerer
Asker: Wygąda to OK, ale w takim razie co zrobić z plowing? (BTW, tekstu jeszcze nie wysłałem :-)


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
głęboszowanie


Explanation:
To chyba mam
Myślenie ma wielką...
Ja nie mam nawet takiego sprzętu, więc od razu mi do głowy nie przyszło. To jest strasznie nieekonomiczny zabieg agrotechniczny.


--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2006-09-12 04:02:02 GMT)
--------------------------------------------------

O rety, przepraszam, ale przykłady do głęboszowania zamieściłam pod orką. Olśnienie w głowie mi chyba pomieszało. :D

Example sentence(s):
  • Przykłady za chwilę
IwonaASzymaniak
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 74
Grading comment
Bardzo dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SlawekW: yes!:) brawko! uwolniłem orkę BTW, ale chyba dociekłaś głębi, so to say:)
7 hrs
  -> dzięki :) Najdziwniejsze, że ta głębia spadła na mnie jak grom z jasnego nieba