KudoZ home » English to Polish » Agriculture

pod

Polish translation: łuszczyna rzepaku


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:oilseed rape pod
Polish translation:łuszczyna rzepaku
Entered by: Polangmar

19:51 Nov 18, 2013
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Agriculture / uprawa rzepaku
English term or phrase: pod
Specyfikacja pestycydu do zwalczania szkodników rzepaku.

(...) XQXQX may be applied at any time during the flowering period when seed weevil numbers reach the threshold for spraying. Best results are normally achieved when application coincides with the onset of peak adult activity. This often occurs between the 20 pod set stage and the end of flowering on the main raceme, i.e. 75% petal fall across the entire crop.

Czym jest "pod" w rzepaku?

Skala BBCH odnosząca się do rzepaku: http://pl.wikipedia.org/wiki/Skale_BBCH
tabor
Poland
łuszczyna
Explanation:
W przypadku rzepaku używa się takiej nazwy owocu.

Owoc
Łuszczyna zawierająca wiele nasion. Nasiona rzepaku ozimego zawierają zwykle 45-47% tłuszczu.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Rzepak

Często się zdarza, że plantacja w czasie zbioru jest nierównomiernie rozwinięta, a łuszczyny rzepaku wykazują różny stopień dojrzałości. Niesie to za sobą...
Łuszczyny rzepaku. Łuszczyna (siliqua) – suchy, pękający owoc wyróżniany jako szczególna forma torebki, powstający z dwóch zrośniętych owocolistków.
Zawiązane łuszczyny rzepaku różnią się stopniem dojrzałości, zarówno w różnych częściach plantacji, jak i bezpośrednio na jednej roślinie...
http://tinyurl.com/nor4xtp

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2013-11-18 22:27:07 GMT)
--------------------------------------------------

AMISTAR XTRA zapewnia pełną ochronę pędów i łuszczyn rzepaku...
Ocena skuteczności środka Yamato 303 SE w ograniczaniu chorób łuszczyn rzepaku ozimego...
W przypadku wystąpienia tylko czerni krzyżowych zabieg można opóźnić do momentu wykształcenia pierwszych łuszczyn rzepaku na roślinie.
http://tinyurl.com/ppmzbxv

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2013-11-19 19:25:50 GMT)
--------------------------------------------------

Te fazy są mniej więcej jednoczesne, więc koniec kwitnienia może przypadać po rozpoczęciu fazy zawiązywania łuszczyn.

RZEPAK (...): jesień: faza 4-6 liści; wiosna: I – formowanie łodygi, II – pąkowanie, III – kwitnienie/zawiązywanie łuszczyn.
http://tinyurl.com/opcl4xe
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
dziękuję bardzo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2łuszczynaPolangmar
4strączek
Danuta WU


Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
strączek


Explanation:
patrz słownik techniczny


    Reference: http://www.tech-dict.pl/slownik_techniczny/szukaj
Danuta WU
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: dziękuję


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Generalnie tak, ale tu chodzi konkretnie o rzepak - w odniesieniu do rzepaku nie mówi się o strączkach. Niestety, odnośnik się nie otwiera, więc nie wiem, czy jest tam potwierdzenie tej nazwy dla rzepaku (zob. nagłówek: uprawa rzepaku - oraz kontekst).
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
łuszczyna


Explanation:
W przypadku rzepaku używa się takiej nazwy owocu.

Owoc
Łuszczyna zawierająca wiele nasion. Nasiona rzepaku ozimego zawierają zwykle 45-47% tłuszczu.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Rzepak

Często się zdarza, że plantacja w czasie zbioru jest nierównomiernie rozwinięta, a łuszczyny rzepaku wykazują różny stopień dojrzałości. Niesie to za sobą...
Łuszczyny rzepaku. Łuszczyna (siliqua) – suchy, pękający owoc wyróżniany jako szczególna forma torebki, powstający z dwóch zrośniętych owocolistków.
Zawiązane łuszczyny rzepaku różnią się stopniem dojrzałości, zarówno w różnych częściach plantacji, jak i bezpośrednio na jednej roślinie...
http://tinyurl.com/nor4xtp

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2013-11-18 22:27:07 GMT)
--------------------------------------------------

AMISTAR XTRA zapewnia pełną ochronę pędów i łuszczyn rzepaku...
Ocena skuteczności środka Yamato 303 SE w ograniczaniu chorób łuszczyn rzepaku ozimego...
W przypadku wystąpienia tylko czerni krzyżowych zabieg można opóźnić do momentu wykształcenia pierwszych łuszczyn rzepaku na roślinie.
http://tinyurl.com/ppmzbxv

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2013-11-19 19:25:50 GMT)
--------------------------------------------------

Te fazy są mniej więcej jednoczesne, więc koniec kwitnienia może przypadać po rozpoczęciu fazy zawiązywania łuszczyn.

RZEPAK (...): jesień: faza 4-6 liści; wiosna: I – formowanie łodygi, II – pąkowanie, III – kwitnienie/zawiązywanie łuszczyn.
http://tinyurl.com/opcl4xe

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 193
Grading comment
dziękuję bardzo
Notes to answerer
Asker: Ale czy to ma sens??? "This often occurs between the 20 pod set stage and the end of flowering on the main raceme, i.e. 75% petal fall across the entire crop." Rzepak najpierw ma owoce (łuszczyny), a potem kwitnie?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bubz: rzut okiem do slownika nie zawsze wystarczy :)
1 hr
  -> Dziękuję.:)

agree  Danuta WU: strąki rzepaku to jakieś ludowe określenie, które spotykałam niejednokrotnie, nie tylko w słowniku. Łuszczyna jest w rzeczy samej odpowiednim terminem.
9 hrs
  -> Dziękuję.:)