KudoZ home » English to Polish » Art, Arts & Crafts, Painting

spiritual dance

Polish translation: taniec spiritual

14:23 Oct 25, 2004
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting
English term or phrase: spiritual dance
The productions feature absatrct and spiritual dance derived from theater and ballet.
Mowa o grupie cyrkowej Cirque du Soleil. Przeszukałam cały Internet pod hasłem taniec duchowy, uduchowiony itd. i dakej nic nie wiem. Help
madziag
Polish translation:taniec spiritual
Explanation:
propozycja
tak jak wszystko inne co jest "spiritual"
Selected response from:

bartek
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2taniec spiritual
bartek
4 +1natchniony
mdarron
3 +1uduchowiony taniec
Cake


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
taniec spiritual


Explanation:
propozycja
tak jak wszystko inne co jest "spiritual"


bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 31
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka: ja bym zostawiła tak; chociaż może gdzieś dalej jest wyjaśnione, czy chodzi o rodzaj tańca i gatunku muzycznego, czy po prostu o wzniosłość itp.
58 mins

agree  Malgorzata Kazmierczak
2 hrs

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
uduchowiony taniec


Explanation:
... może

--------------------------------------------------
Note added at 55 mins (2004-10-25 15:19:21 GMT)
--------------------------------------------------

Pardon, przyklady:
Służyć miał jej nie bezruch, posty i asceza, ale uduchowiony i ekstatyczny taniec (sema) odbywany w jednostajnie przyspieszonym rytmie, przy akompaniamencie trzcinowego fletu, uderzeń bębnów i bicia w kotły. http://www.radio.com.pl/spoleczenstwo/temattygodnia/default....

Przez godzinę i czterdzieści minut (bez przerwy) obserwujemy imponujący liczebnie zespół baletowy wyraźnie uduchowiony, a przy tym emanujący spokojem i opanowaniem, poruszający się po scenie z wyrafinowaną elegancją. http://www.teatry.art.pl/!wydarzenia/lodzkiesb/2003/symfonia...

Stella tańczy flamenco brujo - magiczne, uduchowione http://kobieta.gazeta.pl/wysokie_obcasy/1,53662,2285947.html

Cake
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
42 mins

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
natchniony


Explanation:
... pam pam, ram pam pam pam, nogi w bok i do środka, kolana do siebie, pięty od siebie –
taniec bioder, rąk i nóg precyzyjny i natchniony, nad nią tańczy ...
czytelnia.onet.pl/0,1091261,do_czytania.html - 40k - Cached - Similar

mdarron
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marek Helman
4 hrs