KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

backup singer

Polish translation: wokalista pomocniczy Or chorzysta


11:24 Nov 7, 2001
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: backup singer
back-up singer
singing in the back up
Ivona
United States
Polish translation:wokalista pomocniczy Or chorzysta
Explanation:
wokalista(ka) pomocniczy(a)/wokal pomocniczy
OR
during concerts - chorzystka, chorzysta
Selected response from:

ponar
Grading comment
Thanks
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1wokalista pomocniczy Or chorzystaponar
5Wokalista/stka wsperajacy/aAnia Chanowska
4wokalista, wokalistka
Araksia Sarkisian
4chórzystka
Hanna Burdon
4chórek - śpiewająca/y w chórkupidzej


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wokalista pomocniczy Or chorzysta


Explanation:
wokalista(ka) pomocniczy(a)/wokal pomocniczy
OR
during concerts - chorzystka, chorzysta

ponar
PRO pts in pair: 695
Grading comment
Thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hanna Burdon: Agree with "chórzystka" - see comment below
1 hr
  -> "wokal pomocniczy " glownie w nagraniach w studio

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chórek - śpiewająca/y w chórku


Explanation:
OR: śpiewać, pot. robić chórki - to avoid confusion with regular choral singing

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1077

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chórzystka


Explanation:
I don't know about "wokalista pomocniczy", never heard such term before; but I agree with "chórzystka". It's not only about classical music.

Silny, wyrazisty głos sprawił, że stała się jedną z najchętniej angażowanych chórzystek na polskim rynku pop.
http://www.tvp.pl/prasa/omowienia/tydzien02/uzup02.TXT

...była chórzystka z zespołu Boba Dylana Carol Denis o¶wiadczyła, iż w latach 1986-92 byli z Bobem małżeństwem.
http://www.e-zone.pl/mi/mi041310.php

Na zawodowej scenie ¶piewać zaczęła w 1997 r. towarzysz±c Natalii Kukulskiej jako chórzystka.
http://www.ruah.pl/frs.php/dD01JmlkPTE1MTQw

...¶piewa chórzystka Budki Suflera Ka-
sia Pysiak.
http://www.google.com/search?q=cache:VoJpazbeTrw:www.glos-po...

Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wokalista, wokalistka


Explanation:
Also: chórzysta, chórzystka

Araksia Sarkisian
Poland
Native speaker of: Native in ArmenianArmenian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 376

21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Wokalista/stka wsperajacy/a


Explanation:
also chorzysta lub chorzystka. Backup can be also translated as "wsparcie".

Ania Chanowska
PRO pts in pair: 44