KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

glitter

Polish translation: Brokat


17:41 Nov 8, 2001
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: glitter
glitter (chodzi mi o rzeczownik)
Ivona
United States
Polish translation:Brokat
Explanation:
oto prosze masz rzeczownik:)))
Selected response from:

Ania Chanowska
Grading comment
O to mi chodzilo!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4BrokatAnia Chanowska
4blichtrpidzej
4pendant do powyższegopidzej
4Glitter (Blask)ponar
4blyszczek as in lip glitter, body glitter (blyszczek do ust, ciala)
Lota
4iskra(?)brion
4blask
Araksia Sarkisian
4POŁYSK
Zenny Sadlon


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
iskra(?)


Explanation:
Taka inna sugestia jesli nie wymagane jest bardzo dokladne tlumaczenie.

Glitter rowniez oznacza sparkle np.
w Miriam Dictionary: sequins sparkled etc. tlumaczenie wyrazu sparkle=blysk,iskrzenie sie


    Reference: http://www.m-w.com/cgi-bin/dictionary
brion
Australia
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 32

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
blask


Explanation:
połysk

Araksia Sarkisian
Poland
Native speaker of: Native in ArmenianArmenian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 376

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
blyszczek as in lip glitter, body glitter (blyszczek do ust, ciala)


Explanation:
specific cosmetic application...

Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 817

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hanna Burdon: In your context I think Ania's "brokat" would be closer
5 hrs
  -> but the word used on these products is blyszczek!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Glitter (Blask)


Explanation:
If you're looking for translation of a title of Mariah Carey's flop, "Blask" is used.

"... kilka recenzji filmów. Przygotowywujemy równie? nowy poddzia? z testami p?ytek
CD ... 2001-10-15 Filmy DVD Film Glitter (Blask), w którym mamy okazj? ... "
dva.pl/ - 69k

"... Glitter" (Blask) to najnowszy film z udzia?em Mariah Carey. Akcja filmu rozgrywa
si? w 1983 w scenerii hiphopowych klubów Nowego Yorku. Billie Frank (Mariah ... "
www.math.uni.wroc.pl/~s91671/atg.html

ponar
PRO pts in pair: 695

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Brokat


Explanation:
oto prosze masz rzeczownik:)))

Ania Chanowska
PRO pts in pair: 44
Grading comment
O to mi chodzilo!

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
blichtr


Explanation:
nice Polish word, isn't it? If it's the razzmatazz kind of glitter you need.

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1077

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pendant do powyższego


Explanation:
Pomimo kryzysów, upadku niektórych wytwórni Holywoodu roztacza nadal swój blichtr, który tworzą luksusowe wille na Beverly Hills, słynny Teatr Chiński Grausmana, w którym hucznie odbywały się ongiś premiery filmowe, na Hollywoodzkim Bulwarze przyciągają uwagę przechodniów odciski stóp najsłynniejszych gwiazd filmowych i in. atrakcje.

http://wiem.onet.pl/wiem/00b186.html

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1077