KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

Operations Room

Polish translation: pokój operacyjny


14:02 Nov 10, 2001
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: Operations Room
Operations Room
(during the war, the room where all the planning is taking place)
Ivona
United States
Polish translation:pokój operacyjny
Explanation:
see:

"Pokój operacyjny" może być takimi grodziami wydzielony ze sterowni, dzięki czemu nawigatorom nie przeszkadza "sztab" operacyjny.

(http://www.statki.3miasto.pl/ships/tromso.html)

nice pic too
Selected response from:

Robert Pranagal
Grading comment
Thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2pokój operacyjny
Robert Pranagal
5OR pokoj kontrolnyponar


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
pokój operacyjny


Explanation:
see:

"Pokój operacyjny" może być takimi grodziami wydzielony ze sterowni, dzięki czemu nawigatorom nie przeszkadza "sztab" operacyjny.

(http://www.statki.3miasto.pl/ships/tromso.html)

nice pic too

Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1167
Grading comment
Thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krzysztof
7 mins

agree  ponar
8 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
OR pokoj kontrolny


Explanation:
Operations Room/Control Room = pokoj operacyjny OR kontrolny

"Battle of Britain Control Room...
Underground operations room with all the plotting tables and other parapheralia, preserved exactly as it was on the morning of 15th September 1940..."
http://www.subbrit.org.uk/rsg/places.html

"...Luftwaffe posiadała system sterowania i pokoje kontrolne podobne do tych, jakie używał RAF. Wykreślanie tras bombowców i przechwytujących nocnych myśliwców odbywało się w pokojach operacyjnych. Każdy sektor miał własny pokój operacyjny.
Po tym, jak "Freya" podała ostrzeżenie o zbliżających się bombowcach, "Olbrzymi Würzburg" lokalizował pojedyncze samoloty. W tym czasie niemieckie myśliwce nocne już wznosiły się w powietrze i czekały na dalsze instrukcje. Pokoje kontrolne w sektorach obsługiwane były przez kobiety ochotniczki z Luftwaffe Hilferin... Każdy "Olbrzymi Würzburg" obsługiwała trójka dziewcząt. Odbywało się to na przezroczystej szklanej płycie zwanej Seeburg Tisch {"stół seeburski"). Na stole tym przemieszczano oznaczenia bombowców i myśliwców w formie świecących punktów: czerwone były bombowcami, zielone myśliwcami. Stół pokryty był siatką..."
http://warbirds.mega.com.pl/radar/radar4.htm



ponar
PRO pts in pair: 695