KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

That's anticipatory anxiety.

Polish translation: To niepokoj przed tym, co nastapi


13:06 Nov 25, 2001
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: That's anticipatory anxiety.
That's anticipatory anxiety.
Ivona
United States
Polish translation:To niepokoj przed tym, co nastapi
Explanation:
Przydalby sie szerszy kontekst
Selected response from:

Jakub Szacki
Poland
Grading comment
Thanks.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Napad leku przed spodziewanym atakiem paniki.ponar
4lęk antycypacyjny
Hanna Burdon
4To niepokoj przed tym, co nastapi
Jakub Szacki
4To niepokój oczekiwania
Robert Pranagal


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
To niepokój oczekiwania


Explanation:
To niepokój oczekiwania

To napięcie związane z oczekiwaniem/oczekiwaniami

Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1167

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
To niepokoj przed tym, co nastapi


Explanation:
Przydalby sie szerszy kontekst

Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1857
Grading comment
Thanks.

37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Napad leku przed spodziewanym atakiem paniki.


Explanation:
Anticipatory anxiety - it's one of the symptoms of a panic disorder.

Uczucie obezwladniajacego leku przed spodziewanym/nadchodzacym/powracajacym atakiem paniki.



ponar
PRO pts in pair: 695

3329 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
anticipatory anxiety
lęk antycypacyjny


Explanation:
Znalazłam, to się dzielę.


b)lęk antycypacyjny (obawa przed powtórnym napadem paniki).
http://www.czytelniamedyczna.pl/781,podstawy-diagnozy-i-tera...

lęk antycypacyjny (anticipation fear)
wyprzedzająca reakcja na niepewność przyszłych zdarzeń. Zbyt duży lęk wpływa hamująco na działanie, a w skrajnych przypadkach może nawet prowadzić do rezygnacji z ambitnych celów.
http://portalwiedzy.onet.pl/128089,,,,lek_antycypacyjny_anti...

Nasilony lęk zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia napadu paniki, zaś same napady mogą powodować długotrwały lęk antycypacyjny, powodowany obawą wystąpienia napadu.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zespół_lęku_napadowego

Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199