KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

a clever clue is pointing here.

Polish translation: pewna inteligentna wskazowka/podpowiedz prowadzi tutaj/doprowadzila mnie tutaj/


14:48 Nov 27, 2001
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: a clever clue is pointing here.
a clever clue is pointing here.
Ivona
United States
Polish translation:pewna inteligentna wskazowka/podpowiedz prowadzi tutaj/doprowadzila mnie tutaj/
Explanation:
I think it sounds more idiomatic in Polish.
Selected response from:

Franka
Grading comment
thank you.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4"clue" also means "poszlaka"Franka
4sensowny znak wskazuje tutajponar
4pewna inteligentna wskazowka/podpowiedz prowadzi tutaj/doprowadzila mnie tutaj/Franka
4sprytna podpowiedź wskazuje tutaj
leff
4chytra (m±dra?) wskazowka mówi (pokazuje), że tu
Jakub Szacki
4Nadchodzi bystra/ błyskotliwa wskazówkaDariusz Mikolajczyk


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Nadchodzi bystra/ błyskotliwa wskazówka


Explanation:
or
Kieruje się tu błyskotliwa/ bystra wskazówka

Dariusz Mikolajczyk
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 144

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chytra (m±dra?) wskazowka mówi (pokazuje), że tu


Explanation:
czy chytra czy madra zalezy od tego, co bylo wczesniej

Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1857

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sprytna podpowiedź wskazuje tutaj


Explanation:
zamiast 'podpowiedź' lepsza byłaby 'wskazówka', ale jak to brzmi - 'wskazówka wskazuje'.

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pewna inteligentna wskazowka/podpowiedz prowadzi tutaj/doprowadzila mnie tutaj/


Explanation:
I think it sounds more idiomatic in Polish.

Franka
PRO pts in pair: 6
Grading comment
thank you.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"clue" also means "poszlaka"


Explanation:
It might suit your context better.

Franka
PRO pts in pair: 6

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sensowny znak wskazuje tutaj


Explanation:
Depending on your context:
madry trop prowadzi w to miejsce/tutaj
OR
sensowny slad prowadzi (nas) w to miejsce/tutaj
OR
sensowny/logiczny znak wskazuje w to miejsce

clever-zdolny, sprytny, inteligentny, zreczny, madry
clue-wskazowka, slad, klucz (do zagatki), watek, trop; znak
here-tu, tutaj, w tym miejscu

ponar
PRO pts in pair: 695