KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

The Infidelity Pattern in the Married Male or so called 'seven-year itch'

Polish translation: Staystyka Niewierności Małżeńskiej wśród Mężczyzn czyli tak zwana


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:The Infidelity Pattern in the Married Male or so called 'seven-year itch'
Polish translation:Staystyka Niewierności Małżeńskiej wśród Mężczyzn czyli tak zwana
Entered by: Dariusz Mikolajczyk

16:42 Dec 1, 2001
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: The Infidelity Pattern in the Married Male or so called 'seven-year itch'
The Infidelity Pattern in the Married Male or so called 'seven-year itch'
Ivona
United States
or: Staystyka Niewierności Małżeńskiej wśród Mężczyzn czyli tak zwana "ochota cosiedmioletnia."
Explanation:
or

"Staystyka Niewierności Małżeńskiej wśród Mężczyzn czyli tak zwane pragnienie co siedem lat"

as one of the synonyms for "itch" is "desire"
Selected response from:

Dariusz Mikolajczyk
United States
Grading comment
Thank you. This one is a tough cookie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2schemat niewierności żonatego samca, czyli...
leff
4 +1Statystyka Niewierności wśród Żonatych Mężczyzn czyli tak zwana "ochota co siedem lat"Dariusz Mikolajczyk
5Jak dziala niewiernosc malzenska zonatych mezczyzn czyli tak zwane "swedzenie co siedem lat"
Lota
4uzupelnienieAlicja Mendrek
4uzupełnienie
leff
4niepohamowana zadzaAlicja Mendrek
4model męskiej niewiernosci, czyli tzw. "ż±dza co siedem lat"
Jakub Szacki
4Zasada niewiernosci zonatego mezczyzny, czyli tak zwana "cosiedmioletnia chcica".desperado
4or: Staystyka Niewierności Małżeńskiej wśród Mężczyzn czyli tak zwana "ochota cosiedmioletnia."Dariusz Mikolajczyk
4 -1uzupelnienieAlicja Mendrek


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Jak dziala niewiernosc malzenska zonatych mezczyzn czyli tak zwane "swedzenie co siedem lat"


Explanation:
the latter part can be played with:

"siedmioroczne zaswedzenie, swierzbienie" etc.

good luck with that.

Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 817

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Statystyka Niewierności wśród Żonatych Mężczyzn czyli tak zwana "ochota co siedem lat"


Explanation:
or

"Model..." instead of "Statystyka..."

Dariusz Mikolajczyk
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 144

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pidzej: statystyka (or częstotliwość) is best for "pattern"
15 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
or: Staystyka Niewierności Małżeńskiej wśród Mężczyzn czyli tak zwana "ochota cosiedmioletnia."


Explanation:
or

"Staystyka Niewierności Małżeńskiej wśród Mężczyzn czyli tak zwane pragnienie co siedem lat"

as one of the synonyms for "itch" is "desire"

Dariusz Mikolajczyk
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 144
Grading comment
Thank you. This one is a tough cookie.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Zasada niewiernosci zonatego mezczyzny, czyli tak zwana "cosiedmioletnia chcica".


Explanation:
... mam jeszcze ciut czasu, ale mysle, ze tak to moze wygladac... :o)

desperado
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hanna Burdon: I hate the word "chcica", it sounds so vulgar!
12 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
model męskiej niewiernosci, czyli tzw. "ż±dza co siedem lat"


Explanation:
js

Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1857

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
schemat niewierności żonatego samca, czyli...


Explanation:
schemat niewierności żonatego samca, czyli 'świerzbienie siódmego roku'

Uwagi:
To wynika z niegdysiejszych statystyk, że najwięcej kryzysów w małżeństwie następuje w siódmym roku związku.

OR
..., czyli 'syndrom słomianego wdowca'

Znany film z Marilyn Monroe "The Seven Year Itch" nosił w Polsce tytuł "Słomiany wdowiec" i to dość dobrze pasowało do sytuacji


leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hanna Burdon: I would say "mężczyzny" rather than "samca", but I think your translation is v. good anyway! Both options!
8 hrs

agree  pidzej: with the latter offering, except with 'schemat" (see above);
9 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uzupełnienie


Explanation:
At last I found a reference:

seven year itch = 2. the temptation to have an affair, held to become a hazard in the seventh year of marriage.

[after The Random House Webster's Unabridged Dictionary 2001]

THEN perhaps just:
"pokusa siódmego roku"

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hanna Burdon: And the third option too... ;o)
4 hrs
  -> thanks :-)

disagree  pidzej: nothing containing "siódmy/-go' strikes any chord in Polish; slomiany jest debesciak
5 hrs

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
niepohamowana zadza


Explanation:
"Wzor (przyklad) niewiernosi zonatego mezczyzny, czyli tak zwana niepohamowana zadza (pragnienie) pojawiajace sie co siedem lat"

Alicja Mendrek
PRO pts in pair: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: dlaczego niepohamowana?
1 hr

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
uzupelnienie


Explanation:
"Wzor (przyklad" niewiernosci zonatego mezczyzny, czyli tak zwana zadza (pragnienie) pojawiajaca sie w siodmym roku (malzenstwa)

Alicja Mendrek
PRO pts in pair: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Hanna Burdon: Don't you think "wzór / przykład" is ambiguous, as if it was a "wzór do na¶ladowania"?
4 hrs

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uzupelnienie


Explanation:
"Wzor (przyklad" niewiernosci zonatego mezczyzny, czyli tak zwana zadza (pragnienie) pojawiajaca sie w siodmym roku (malzenstwa)

Alicja Mendrek
PRO pts in pair: 10