KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

shirt of gingham, with a deep rose cummerbund and a coolie hat

Polish translation: Plazowa koszula chlopieca z wzorzystej tkaniny


18:41 Dec 4, 2001
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: shirt of gingham, with a deep rose cummerbund and a coolie hat
A beach boy's shirt of gingham, with a deep rose cummerbund and a coolie hat of natural straw.
Ivona
United States
Polish translation:Plazowa koszula chlopieca z wzorzystej tkaniny
Explanation:
z ciemnorozowym szerokim pasem i slomiany kapelusz a la kulis.

NB: czy sloma moze byc nienaturalna?
Selected response from:

Jakub Szacki
Poland
Grading comment
Thank you.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5chlopieca plazowa koszula bawelniana
Teresa Goscinska
4Plazowa koszula chlopieca z wzorzystej tkaniny
Jakub Szacki
4koszula w kratke z ciemnorozowym szerokim pasem i kapelusz kulisa
Lota
4 -1koszula z barwionej bawełny, szeroka ciemnoróżowa szarfa w talii...
leff


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
koszula w kratke z ciemnorozowym szerokim pasem i kapelusz kulisa


Explanation:
kapelusz kulisa may be replaced with "cienisty kapelusz"

Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 817

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Plazowa koszula chlopieca z wzorzystej tkaniny


Explanation:
z ciemnorozowym szerokim pasem i slomiany kapelusz a la kulis.

NB: czy sloma moze byc nienaturalna?

Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1857
Grading comment
Thank you.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
chlopieca plazowa koszula bawelniana


Explanation:
z ciemnorozowym szerokim pasem i slomkowym kapeluszem azjatyckim.

To tlumaczenie moze byc trudne, gdyz trudno znalezc polskie odpowiedniki

gingham - a plain -woven cotton cloth esp. stripped or checked

coolie - a broad conical hat as worn by coolies ( an unskilled labourer in some Asian countries)
Nie jestem pewna moze proponowana kulis to polski odpowiednik.

Cummerbund - to nie jest normalny pas. Jest to a waist sash. Noszony czasem ze smokingiem (tuxedo).




cummem

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
koszula z barwionej bawełny, szeroka ciemnoróżowa szarfa w talii...


Explanation:
koszula z barwionej bawełny, szeroka ciemnoróżowa szarfa w talii oraz słomkowy kapelusz w stylu chińskim (chińskiego kulisa)

gingham = a yarn-dyed cotton cloth, usually woven in stripes, checks, or plaids

cummerbund = a wide sash worn as a waistband, orig. by men in India, and adapted for wear with men's formal dress

coolie = an unskilled native laborer, esp. formerly, in India, China, etc.

[all after Webster's]






leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Lota: slowo talia jest raczej uzywane w odniesieniu do kobiety. Pas w odniesieniu do mezczyzny. a li'l sexism in anatomy perhaps. No matter.
8 hrs
  -> jakos nie widze powodu, zeby przypuszczac, ze to ma byc stroj meski. Chyba że dla jakiegos nie-fanatyka, ale on moze miec talie :-)