KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

in the bazaar raffia hat.

Polish translation: bazarowy kapelusz z rafii


16:02 Dec 5, 2001
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: in the bazaar raffia hat.
Notice the Egyptian influence in the bazaar raffia hat.
Ivona
United States
Polish translation:bazarowy kapelusz z rafii
Explanation:
leff
Selected response from:

leff
Grading comment
Thanks!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Zauwaz egipski wplyw
Teresa Goscinska
4jarmarczny/wiesniaczy kapelusz wyplatany z palmowego wloknaponar
4bazarowy kapelusz z rafii
leff


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bazarowy kapelusz z rafii


Explanation:
leff

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Thanks!

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Zauwaz egipski wplyw


Explanation:
w jarczmarcznym kapeluszu z rafii

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pidzej: jarmarczny OK; if rafia, it's likely kapelusik. And "egipskie wpływy" not one wpływ
18 mins

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
jarmarczny/wiesniaczy kapelusz wyplatany z palmowego wlokna


Explanation:
kapelusz z wlokna rafii w stylu jarmarcznym/wiesniaczym
OR
wyplatany z palmowego wlokna jarmarczny/wiesniaczy kapelusz

bazaar=bazar, targowisko, targ, plac targowy, jarmark, rynek.
raffia (raphia)-palm tree

"Rafia włóknodajna (Raphia pedunculata) dostarcza cennego włókna (tzw. rafii) oraz wosku zbieranego z liści. Obecnie palmy te są uprawiane na całym świecie. Jej liście mogą mieć ponad 24 metry długości i 12 metrów szerokości."
wiem.onet.pl/wiem/00cae0.html

"Najważniejszy w takim domostwie – obojętnie czy posadowionym na palach, czy na chybotliwej łódce – jest dach: szeroki, rozłożysty, jak wyplatany z palmowych liści wieśniaczy kapelusz chroniący właściciela przed słonecznym żarem. "
www.kurierplus.com/issues/2000/k295/kp295-07.htm





ponar
PRO pts in pair: 695