KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

behind that Halloween get-up.

Polish translation: Pod tym przebraniem Halloween/ducha etc.


11:01 Dec 6, 2001
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: behind that Halloween get-up.
Is he a young man?
As far as I could tell, behind that Halloween get-up.
Ivona
United States
Polish translation:Pod tym przebraniem Halloween/ducha etc.
Explanation:
Halloween is always hard to translate. I don't have a good word for it.
Selected response from:

Lota
United States
Grading comment
Thank you.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Pod tym przebraniem Halloween/ducha etc.
Lota
4pod tym przebraniem ducha
Araksia Sarkisian
4pod tym halloweenowym przebraniem
leff


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Pod tym przebraniem Halloween/ducha etc.


Explanation:
Halloween is always hard to translate. I don't have a good word for it.

Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 817
Grading comment
Thank you.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dariusz Mikolajczyk: :)
6 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pod tym halloweenowym przebraniem


Explanation:
Na ile mogłam stwierdzić pod tym halloweenowym przebraniem.

Yes, Halloween is difficult to translate, but now is better and better known in Poland (thanks to movies and TV)

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pod tym przebraniem ducha


Explanation:
Halloween - Święto Duchów

Halloween jest to festiwal pochodzący ze Szkocji - obchodzony w wigilię Wszystkich Świętych /ang. All HALLOWS/ czyli 31 października. W świecie okultyzmu nosi nazwę SAMHAIN. Elementy tradycji wywodzą się z ceremonii DRUIDÓW /międzyplemienny zakon starożytnych kapłanów celtyckich z siedzibą w Brytanii/. Sprawowali też funkcje sędziów, lekarzy i magów Po rozwiązaniu organizacji przez Rzym spadli do roli wróżbitów.

Obrządki religijne Druidów odbywały się w dąbrowach leśnych, czcili oni dąb i jemiołę, obserwowali gwiazdy, wierzyli w wędrówkę dusz i uprawiali magię. Żyli w czasach przedchrześcijańskich.

31 października w tradycji pogańskiej ponad 2 tys. lat temu to ostatni dzień roku, który świętowano potrójnie: - żegnano lato, witano zimę i obchodzono święto zmarłych. Święto Halloween zapoczątkowali CELTOWIE, którzy zamieszkiwali dzisiejsze tereny Anglii, Irlandii, Szkocji, Walii i płn. Francji. Celtyccy kapłani nazywani Druidami czcili boga śmierci SAMHAIN. To święto trwało dwa dni aż do 1 listopada.




    Reference: http://www.betania.katowice.pl/Haloween/halloween.htm
Araksia Sarkisian
Poland
Native speaker of: Native in ArmenianArmenian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 376

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: na Halloween nie przebiera się tylko za duchy, równie dobrze może to być Saddam, prezydent USA czy Elvis
6 hrs
  -> IOI...jak w/w pojawią się przed moimi drzwiami w noc z 31 na 1, to będę pewna, że to są duchy...