KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

yar

Polish translation: yare


18:50 Dec 13, 2001
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: yar
"Well, she sure is yar" I waited for a response. Silence. "I heard Katharine Hepburn say that once in the "The Philadelphia Story". Yar? Get it?

It is said about a lady not liked very much by the speaker
Beata Dlugajczyk
Polish translation:yare
Explanation:
Trudno mi zaproponowac konkretny odpowiednik, ale oto co znalazlem:
yare
1. quick; agile; lively.
2. (of a ship) quick to the helm; easily handled or maneuvered.
3. Archaic.
ready; prepared.
nimble; quick.

Z czego mozna wywnioskowac, ze yare (wg slownika synonim yar) samo w sobie nie jest niczym pejoratywnym. Natomiast miedzy wierszami moze oznaczac osąd, ktory w odniesieniu do kobiety raczej nie jest pochlebny. Jaki polski odpowiednik wybrac nie wiem, poniewaz zupelnie nie wiem co to za film, a kontekst jest tu bez watpienia decydujacy.
Chyba ciekawy przyklad tego, ze wszystko moze miec znaczenie pejoratywne jesli taka jest intencja autora wypowiedzi i jest umiejetnie przekazana.
Pozdrawiam,
Krzysztof
Selected response from:

big_fish
Grading comment
O Krzysztof, dzięki wielkie. Pozostaje mi tylko poszukać gdzieś filmu i obejrzeć. Ale i tak rozjaśniłeś mi w głowie
Beata
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ochocza, żądna
leff
4yarebig_fish
4gotowa, szybka, przygotowana, itd.Marta Goc


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gotowa, szybka, przygotowana, itd.


Explanation:
Yar, (n) yare
Quick; agile (zwinna, zreczna); lively (ozywiona, skoczna, pelna zycia);
archaic- ready; prepared; nible; quick

Zalezy co doprowadzilo do wypowiedzenia o niej tej uwagi .

(Webster New Universal Dictionary)


Marta Goc
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 43

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
yare


Explanation:
Trudno mi zaproponowac konkretny odpowiednik, ale oto co znalazlem:
yare
1. quick; agile; lively.
2. (of a ship) quick to the helm; easily handled or maneuvered.
3. Archaic.
ready; prepared.
nimble; quick.

Z czego mozna wywnioskowac, ze yare (wg slownika synonim yar) samo w sobie nie jest niczym pejoratywnym. Natomiast miedzy wierszami moze oznaczac osąd, ktory w odniesieniu do kobiety raczej nie jest pochlebny. Jaki polski odpowiednik wybrac nie wiem, poniewaz zupelnie nie wiem co to za film, a kontekst jest tu bez watpienia decydujacy.
Chyba ciekawy przyklad tego, ze wszystko moze miec znaczenie pejoratywne jesli taka jest intencja autora wypowiedzi i jest umiejetnie przekazana.
Pozdrawiam,
Krzysztof


    Reference: http://www.allwords.com/query.php?SearchType=3&Keyword=yare+...
big_fish
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 81
Grading comment
O Krzysztof, dzięki wielkie. Pozostaje mi tylko poszukać gdzieś filmu i obejrzeć. Ale i tak rozjaśniłeś mi w głowie
Beata

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ochocza, żądna


Explanation:
znalazłem jeszcze taką definicję 'yare' = Ready; dexterous; eager; lively; quick to move.
[Webster's Revised Unabridged Dictionary (1913)]

Myślę że te dwa określenia są dostatecznie dwuznaczne.

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240