KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

treatment

Polish translation: szkic scenariusza OR zarys scenariusza


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:treatment
Polish translation:szkic scenariusza OR zarys scenariusza
Entered by: ponar

01:21 Dec 29, 2001
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: treatment
a preliminary outline of a film or teleplay laying out the key scenes,characters and locales
nikita11
szkic scenariusza OR zarys scenariusza
Explanation:
szkic scenariusza / zarys scenariusza
OR
wstępna wersja scenariusza
OR
treatment (scenariusza)

"...Kiedy mamy parostronicowy pomysł - który w pewnych krajach, a dawniej i u nas, można było sprzedać zespołom filmowym - należy napisać treatment, czyli szkic scenariusza. Coś takiego ma 10-15 stron, bo nikt więcej nie czyta, i składa się z ponumerowanych (czasami) i wypisanych kolejno scen filmu, ale bez dialogów. To czysta opowieść. Na przykład:..."
http://jablonski.art.pl/element.htm

"... szczegó?owy, opisuje si? w nim nawet poszczególne uj?cia). Przyk?adowy szkic scenariusza wygl?da tak... Po lewej stronie kartki opisuje si? wszystko co ... "
www.tvp.com.pl/telekomputer/pm_7_98.htm

"Treatment
To około 10 stron rozwinięcia pomysłu na film. Obrazowo i sugestywnie fabuła opisana w niewielu zdaniach, scena po scenie. Charakterystyka czasu, miejsca akcji oraz postaci. Treatment nie może mieć charakteru literackiego, czytając go musimy mieć wrażenie, że oglądamy film. To jest już "towar" do sprzedania potencjalnemu "producentowi", więc musi być zwięzły i klarowny"
http://kinostrada.pl/warsztaty.htm

"... i Promocji warszawskiej WFDiF. Scenarzysta maj?c gotowy zarys scenariusza czyli tzw. treatment mo?e rozpocz?? poszukiwania ?róde? finansowania swojego ..."
www.infofilm.pl/html/akademia/scenariusze/na_poczatku.htm

"... Makowska i Katarzyna Ma?ecka, w czasie d?ugich rozmów, stworzy?y zarys scenariusza,
który druga z nich rozwin??a w spektakl. Ostateczn? jego form? ... "
galaxy.uci.agh.edu.pl/~studiotl/PREMIER2/nienazwa.htm
Selected response from:

ponar
Grading comment
thanks a lot!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1szkic scenariusza OR zarys scenariuszaponar
4 +2rozwiniete streszczenie do filmu; nowel(k)a filmowaJacek Krankowski
4zwiastunxxxMala Mi


  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zwiastun


Explanation:
dokładniej: "zwiastun filmowy"

lub "reklamówka" - coraz mniej używane

ewentualnie w formie pisemnej: "streszczenie filmu"



    Reference: http://film.onet.pl/zwiastuny.html
xxxMala Mi
PRO pts in pair: 93

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
rozwiniete streszczenie do filmu; nowel(k)a filmowa


Explanation:
nowela filmowa i nowelka - slyszalem, jak takimi slowami operowala pewna rezyser na etapie przymierzania sie do scenariusza

Rowniez: opowiadanie, wstepna wersja scenariusza

Wszystkie te propozycje zawiera Slownik terminow filmowych, telewizyjnych i wideo R. Bocian, Michal J. Zablocki (2000 r.)

Natomiast "zwiastun" = trailer

JK

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Robert Pranagal
9 hrs

agree  Mariusz Kuklinski
4399 days

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
szkic scenariusza OR zarys scenariusza


Explanation:
szkic scenariusza / zarys scenariusza
OR
wstępna wersja scenariusza
OR
treatment (scenariusza)

"...Kiedy mamy parostronicowy pomysł - który w pewnych krajach, a dawniej i u nas, można było sprzedać zespołom filmowym - należy napisać treatment, czyli szkic scenariusza. Coś takiego ma 10-15 stron, bo nikt więcej nie czyta, i składa się z ponumerowanych (czasami) i wypisanych kolejno scen filmu, ale bez dialogów. To czysta opowieść. Na przykład:..."
http://jablonski.art.pl/element.htm

"... szczegó?owy, opisuje si? w nim nawet poszczególne uj?cia). Przyk?adowy szkic scenariusza wygl?da tak... Po lewej stronie kartki opisuje si? wszystko co ... "
www.tvp.com.pl/telekomputer/pm_7_98.htm

"Treatment
To około 10 stron rozwinięcia pomysłu na film. Obrazowo i sugestywnie fabuła opisana w niewielu zdaniach, scena po scenie. Charakterystyka czasu, miejsca akcji oraz postaci. Treatment nie może mieć charakteru literackiego, czytając go musimy mieć wrażenie, że oglądamy film. To jest już "towar" do sprzedania potencjalnemu "producentowi", więc musi być zwięzły i klarowny"
http://kinostrada.pl/warsztaty.htm

"... i Promocji warszawskiej WFDiF. Scenarzysta maj?c gotowy zarys scenariusza czyli tzw. treatment mo?e rozpocz?? poszukiwania ?róde? finansowania swojego ..."
www.infofilm.pl/html/akademia/scenariusze/na_poczatku.htm

"... Makowska i Katarzyna Ma?ecka, w czasie d?ugich rozmów, stworzy?y zarys scenariusza,
który druga z nich rozwin??a w spektakl. Ostateczn? jego form? ... "
galaxy.uci.agh.edu.pl/~studiotl/PREMIER2/nienazwa.htm


    Reference: http://jablonski.art.pl/element.htm
    Reference: http://www.infofilm.pl/html/akademia/scenariusze/na_poczatku...
ponar
PRO pts in pair: 695
Grading comment
thanks a lot!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
3 hrs