KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

Survival of the fittest is the oldest business.

Polish translation: przetrwanie najlepiej przystosowanych jest najstarszym zawodem świata


15:37 Jan 5, 2002
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: Survival of the fittest is the oldest business.
Survival of the fittest is the oldest business.
Ivona
United States
Polish translation:przetrwanie najlepiej przystosowanych jest najstarszym zawodem świata
Explanation:
leff

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-06 00:17:49 (GMT)
--------------------------------------------------

Maybe in place of \'zawodem\' it would be:
\'praktyką\', \'czynnością\', \'funkcją\', \'zajęciem\', \'sprawą\' (all of these can be synonyms of \'business\'), depending on overall context
Selected response from:

leff
Grading comment
Thanks.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1przetrwanie najlepiej przystosowanych jest najstarszym zawodem świata
leff
5Przetrwanie najsilniejszych jest znane od bardzo dawna
Teresa Goscinska
4Przetrwanie najbardziej dostosowanych/najlepiej przystosowanych jest najstarszym zajeciem/biznesem.ponar


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
przetrwanie najlepiej przystosowanych jest najstarszym zawodem świata


Explanation:
leff

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-06 00:17:49 (GMT)
--------------------------------------------------

Maybe in place of \'zawodem\' it would be:
\'praktyką\', \'czynnością\', \'funkcją\', \'zajęciem\', \'sprawą\' (all of these can be synonyms of \'business\'), depending on overall context

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Thanks.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Krankowski: ...zajeciem... (?)
8 mins

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Przetrwanie najbardziej dostosowanych/najlepiej przystosowanych jest najstarszym zajeciem/biznesem.


Explanation:
Przetrwanie najlepszych w formie jest najstarszym biznesem.
OR
Przetrwanie najbardziej dostosowanych jest najstarszym zajeciem.
OR
Przetrwanie najlepiej przystosowanych
jest najstarszym zajeciem/biznesem.

"(the) survival of the fittest ang., przetrwanie najlepiej przystosowanych (ewolucja drogą doboru naturalnego). "
http://www.slownik-online.pl/kopalinski/8414A2BBA27431A74125...

ponar
PRO pts in pair: 695

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Przetrwanie najsilniejszych jest znane od bardzo dawna


Explanation:
Cos w tym rodzaju.

Chyba nie jest wlasciwe doslowne tlumaczenie jako najstarszy biznes. Nie brzmi to dobrze po polsku i kojarzy sie z najstarszym zawodem swiata.

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723