KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

Fire sprinkler system

Polish translation: System zraszania przeciwpożarowego


20:51 Jan 11, 2002
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: Fire sprinkler system
fire sprinkler system
Ivona
United States
Polish translation:System zraszania przeciwpożarowego
Explanation:
czasami też zwany
deszczownicami przeciwpożarowymi

(to takie coś na suficie w sklepach, magazynach i biurach, co uruchamia się w przypadku alarmu i sika na wszystkie strony wodą
Selected response from:

leff
Grading comment
Thanks.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4System zraszania przeciwpożarowego
leff
4przeciwpozarowa instalacja tryskaczowaponar
Summary of reference entries provided
Tryskacze a zraszacze
Hanna Burdon

  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
System zraszania przeciwpożarowego


Explanation:
czasami też zwany
deszczownicami przeciwpożarowymi

(to takie coś na suficie w sklepach, magazynach i biurach, co uruchamia się w przypadku alarmu i sika na wszystkie strony wodą

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Thanks.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krzysztof: fachowo: system tryskaczowy
1 hr

agree  Romuald Pawlikowski
1 hr

agree  Joanna Szulc
2 hrs

agree  Araksia Sarkisian
4 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przeciwpozarowa instalacja tryskaczowa


Explanation:
przeciwpozarowa instalacja tryskaczowa
OR
instalacja gasnicza tryskaczowa
OR
automatyczna instalacja tryskaczowa

"... 4 pi?tra. Wyposa?enie: okna ze szk?a lustrzanego, zazieleniony
dach, ruchome schody, przeciwpo?arowa instalacja tryskaczowa. ... "
www.ofra.pl/westpass.htm

"... 11.7, - inna sta?a instalacja ga?nicza (np. automatyczna instalacja
tryskaczowa lub parowa),..." www.im.gda.pl/pozary_2/Baza20.htm



ponar
PRO pts in pair: 695




Reference comments


3824 days
Reference: Tryskacze a zraszacze

Reference information:
Tryskacze są to dysze zamknięte elementem termoczułym, który otwiera tryskacz w określonej temperaturze otoczenia. Zraszacze różnią się od tryskaczy tym, iż nie posiadają elementu termoczułego i są stale otwarte.
http://www.makprojekt.pl/oferta/armatura-ppoz/tryskacze-i-zr...

Stałe urządzenia gaśnicze
Instalacjami przeciwpożarowymi służącymi do ochrony obiektów są instalacje tryskaczowe i zraszaczowe- uruchamiające się i działające samoczynnie, bez udziału człowieka.
Urządzenia tryskaczowe
Są to stałe urządzenia gaśnicze przeznaczone do zwalczania pożarów w pierwszej fazie ich powstania, wyposażone w odpowiednie zapasy wody. Spełniają one również rolę urządzeń alarmowych.
Urządzenia zraszaczowe
Instalacje zraszaczowe działają na podobnej zasadzie jak instalacje tryskaczowe. Różnica polega na tym, że w instalacjach zraszaczowych na rurociągach rozprowadzających wodę umieszczone są zraszacze. Zraszacze nie mają zamknięcia, co powoduje że woda podawana jest jednocześnie we wszystkie miejsca chronionego obszaru. Instalacje zraszaczowe stosuje się do zabezpieczania budynków, chłodzenia łatwo palnych obiektów wszędzie tam, gdzie można się spodziewać szybkiego rozprzestrzeniania się ognia, uruchamiane są one samoczynnie lub ręcznie.
http://www.straz.brzozow.pl/index.php?go=site&id=78&sw=0

Instalacje zraszaczowe charakteryzują się tym, że nie działają miejscowo jak instalacje tryskaczowe, ale gaszeniu podlega cała powierzchnia chroniona.
http://www.uslugi-ppoz.pl/main.php?mod=p_list&id=93&mkat=93&...

http://www.proz.com/kudoz/english_to_polish/construction_civ...

http://www.proz.com/kudoz/polish_to_english/construction_civ...

Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199