KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

congressman

Polish translation: kongresmen


01:09 Jan 17, 2002
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: congressman
Congressman Doogan, nice to see you.
(I can't use here czlonek kongresu, maybe senator?)
Ivona
United States
Polish translation:kongresmen
Explanation:
to jest powszechnie używane określenie,
a senator to przecież członek Senatu USA

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-17 02:10:54 (GMT)
--------------------------------------------------

żeby nie być gołosłownym:
\"w raporcie komisji Kongresu USA, którą kierował kongresmen Christopher Cox\" [http://www.rzeczpospolita.pl/Pl-iso/gazeta/wydanie_990716/sw...]
\"np. kongresmen James Mann, który przez 10 lat zasiadał w komisji sprawiedliwości Kongresu USA\" [http://www.kurier.wzz.org.pl/kz/kz82/13.shtml]

używana jest też pisownia \'kongresmAn\'
Selected response from:

leff
Grading comment
Thank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1pan kongresmenpidzej
4 +2kongresmen
leff


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
kongresmen


Explanation:
to jest powszechnie używane określenie,
a senator to przecież członek Senatu USA

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-17 02:10:54 (GMT)
--------------------------------------------------

żeby nie być gołosłownym:
\"w raporcie komisji Kongresu USA, którą kierował kongresmen Christopher Cox\" [http://www.rzeczpospolita.pl/Pl-iso/gazeta/wydanie_990716/sw...]
\"np. kongresmen James Mann, który przez 10 lat zasiadał w komisji sprawiedliwości Kongresu USA\" [http://www.kurier.wzz.org.pl/kz/kz82/13.shtml]

używana jest też pisownia \'kongresmAn\'

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Thank you.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Romuald Pawlikowski
6 hrs

agree  Jakub Szacki
6 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
pan kongresmen


Explanation:
miło mi pana widzieć, panie kongresmenie
(koniecznie bez nazwiska, bo to byłoby grubiańskie)

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1077

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Turski: oczywi¶cie bez nazwiska
12 mins