KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

ranch house

Polish translation: domek


19:59 Sep 2, 2006
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: ranch house
o amerykanach
Instead of the ranch house, the Chevrolet and the colour television of old, they want-and are getting-a McMansion, a Lexus SUV and high-speed internet access.

Zamiast okazałego domu wiejskiego/domu z ranczo, Chevroleta i kolorowej telewizji, Amerykanie pragną McMansion (okazałej rezydencji), Lexusa SUV i szybkiego łącza internetowego i zdobywają te rzeczy
Wiki
Polish translation:domek
Explanation:
It is not important here the style of the house "ranch", nor where it is (city or country), but just the fact that you have your own home. Using 'ranczo' may give a wrong impression to the average Pole, (as seen in the discussion), and "dom na wsi' gives the wrong impression as to where it is located. Here, in this context, the best is dom or domek in my opinion.
Selected response from:

Jerry Dean
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3dom na wsi
maciejm
5 +2dom w stylu ranch
IwonaASzymaniak
5 +2ranczo
allp
5domek
Jerry Dean
4zwyczajny dom jednorodzinny :)
Monika Lipiec
3ranczoCortejo


Discussion entries: 38





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ranch house - okazaly dom wiejski czy moze dom z ranczo, jak myslicie?
ranczo


Explanation:
A nie po prostu tak?

Cortejo
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 137

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
ranch house - okazaly dom wiejski czy moze dom z ranczo, jak myslicie?
dom na wsi


Explanation:
Może być ikazały, ale jak widać na załaczonych obrazkach nie musi.

M

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2006-09-02 20:09:06 GMT)
--------------------------------------------------

"Okazały" ;-))

M


    Reference: http://images.google.pl/images?q=%22ranch+house%22&svnum=10&...
maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3126

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Lipiec: No właśnie :)
6 mins

agree  bartek: Chłe, chłe, chłe :-))
10 mins

agree  Marta Karpińska
2 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
ranch house - okazaly dom wiejski czy moze dom z ranczo, jak myslicie?
ranczo


Explanation:
napisz po prostu: ranczo, bo to obejmuje i dom, i tereny przyległe, zwykle wielki kawał ziemi, na którym bogaci ludzie lubią na przykład hodować konie - patrz doniesienia z życia gwiazd show biznesu :)

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2006-09-02 20:20:44 GMT)
--------------------------------------------------

Skoro to ma być przedmiot marzeń, to nie może chodzić o lepiankę :) U nas też się mówi, że ktoś ma ranczo na Mazurach na przykład, o ile jest tam odpowiednia ilość terenu. Taki zwykły domek za miastem do wypadów na weekendy to dla Amerykanów jest summer house, a nie ranch house. Jak ranch, to i hektary :)

allp
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 2225

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cortejo: No właśnie...
1 min
  -> dzięki :)

agree  SlawekW
5 hrs
  -> dzięki :)

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
dom w stylu ranch


Explanation:
No, dobrze to też coś zaproponuję
lub prosty dom w stylu ranch
RANCH - czesto zwany ranchem kalifornijskim, powstal w latach trzydziestych a popularnosc zyskal sobie w latach piecdziesiatych i szescdziesiatych. jest to dom parterowy, o spadzistym dachu, sporej powierzchni mieszkalnej i wbudowanym garazu. W Chicago popularny jest tzw. raised ranch (podniesiony ranch), z basementem. Parter polozony jest powyzej poziomu ziemi, do drzwi frontowych wchodzi sie po kilku stopniach. Raised ranch z reguly ma garaz osobno.



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-09-02 21:28:14 GMT)
--------------------------------------------------

Przyznaję, że na początku myślałam, że chodzi o dom wiejski. Ale po przeczytaniu dokładnym przeczytaniu artykułu o McMansion doszłam do wniosku, że nie tędy droga, że musi chodzić o coś innego i znalazłam.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-09-02 22:28:31 GMT)
--------------------------------------------------

Ten styl ma taką nazwę, jak przytoczony podaje link, a dał mu początek Cliff May w latch 30 w Kalifonii, a potem się szczególnie jakoś "zbrzydził" raz z upowszechnieniem.


    Reference: http://www.barbarapedersen.com/Style_Domow/page_859684.html
IwonaASzymaniak
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1790

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cortejo: Też może być.
24 mins
  -> Dziękuję :)

agree  Sophia Hundt: Yes. A ranch-style house is a one-story house with a built-in garage (no upstairs). It is very convenient for old people, as they don't have to climb the stairs. It is not "datscha" and has nothing to do with a ranch (cattle farm out West).
8 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
domek


Explanation:
It is not important here the style of the house "ranch", nor where it is (city or country), but just the fact that you have your own home. Using 'ranczo' may give a wrong impression to the average Pole, (as seen in the discussion), and "dom na wsi' gives the wrong impression as to where it is located. Here, in this context, the best is dom or domek in my opinion.

Jerry Dean
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  IwonaASzymaniak: Thank you, Jerry. I am not sure that an Amercian and a Pole will undetand the same when one says a ranch house and the other domek. For a Pole, domek is smth very small, and if he aw a typical rh he'd think it is quite a big house I'd say własny dom
4 days

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zwyczajny dom jednorodzinny :)


Explanation:
To może i ja dołożę swoje 0,03 PLN :)

Skoro wiadomo już, że nie ranczo i niekoniecznie na wsi, to może właśnie w ten sposób?

Kiedyś marzeniem Amerykanów był zwyczajny dom jednorodzinny, chevrolet i kolorowy telewizor; obecnie większość pragnie mieć - i zdobywa - McRezydencję, luksusowego Lexus i szybkie łącze internetowe.

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2006-09-03 14:56:48 GMT)
--------------------------------------------------

Lexusa oczywiście :)

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2006-09-03 15:00:02 GMT)
--------------------------------------------------

Ewentualnie poszłabym jeszcze dalej i dała: mały, biały domek :) Jakoś tak ładnie z McRezydencją kontrastuje ;)

Monika Lipiec
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 173