KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

zinc record

Polish translation: cegła


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:zinc record
Polish translation:cegła
Entered by: Barbara Szelest-VanDussen

18:40 Jul 17, 2002
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: zinc record
When I released it it became a zinc record and sold about 180 copies.
Lacrimosa
cegła
Explanation:
Co prawda określenie to odnosi się do niechodliwych książek, ale można je też chyba odnieść do płyt, które zalegają półki sklepowe nie znajdując nabywców. A oryginalny 'zinc' jest oczywiście aluzją i przeciwieństwem do płyt złotych i platynowych.
Selected response from:

leff
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5gramofonowa płyta cynkowa1 A Tradovium
4 +1cegła
leff
1 +1knotPiotr Kurek


Discussion entries: 1





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
gramofonowa płyta cynkowa


Explanation:
1. Płyty cynkowe służyły pierwotnie
jako "regularne" płyty do odtwarzania
nagranego dĽwięku.
2. W póżnieszych czasach płyta cynkowa
stanowiła tzw. "płytę macierzyst±", która służyła do reprodukcji wielu kopii. Na płycie macierzystej odciskano
kopie w różnych materiałach. M. in. w celuloidzie. Podobnie jak negatyw w fotografii.

1 A Tradovium
Poland
PRO pts in pair: 137

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
knot


Explanation:
b. ostrożna propozycja, może wła¶nie o to chodzi, zinc record jako synonim staroci, tu w tym kontek¶cie, ale może się mylę i trop jest błędny.
pwk

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-17 19:59:11 (GMT)
--------------------------------------------------

zrobił klapę, nie wypalił, nie poszedł - może tak

Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1716

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
10 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cegła


Explanation:
Co prawda określenie to odnosi się do niechodliwych książek, ale można je też chyba odnieść do płyt, które zalegają półki sklepowe nie znajdując nabywców. A oryginalny 'zinc' jest oczywiście aluzją i przeciwieństwem do płyt złotych i platynowych.

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
9 hrs