KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

public relations manager

Polish translation: kierownik ds. public relations


16:03 Aug 20, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: public relations manager
Tony Barrow: public relations manager
Lacrimosa
Polish translation:kierownik ds. public relations
Explanation:
ale na pewno nie dyrektor.
Przełożony: PR Director, a gdy jest to samodzielne stanowisko - dyrektor generalny lub zarządzający, czy nawet bezpośrednio prezes (CEO).
Podwładni: specjaliści ds. PR oraz wszyscy pomocnicy z działu PR w przypadku, gdy istnieje osobny dział PR.


Z tym, że i tak wszyscy używają określenia PR manager.

Zakres obowiązków: kształtowanie wizerunku firmy, kontakty z mediami, organizacja konferencji prasowych, nadzór nad współpracującymi agencjami PR, przygotowywanie materiałów informacyjnych, folderów i ulotek, gazetek firmowych oraz informacyjnych materiałów wewnętrznych (np. publikowanych w intranecie).

Do zadań kierownika ds. PR należy też planowanie i koordynacja przebiegu programów informacyjnych, organizacja imprez oraz wszystkich specjalnych projektów (targi, prezentacje, imprezy charytatywne) mających na celu propagowanie i upublicznianie działalności firmy, jej usług czy produktów. Kierownik monitoruje i analizuje zachowania rynkowe konkurencji oraz wyniki promocji własnych produktów czy usług. Przygotowywuje raporty z informacjami zwrotnymi z zewnątrz, np. po ukazaniu się informacji prasowej. Jest zobowiązany do współpracy z innymi osobami w obrębie firmy (zwłaszcza z działem marketingu i sprzedaży), zarządza zespołem ds. PR w firmie, planuje budżet i kontroluje wydatki na PR.

Wynagrodzenie: średnio 5-10 tys. zł brutto, możliwe bonusy to: laptop, komórka, szkolenia.


Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
w kontekscie lepiej bedzie specjalista od pR
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kierownik ds. public relations
Andrzej Lejman
3kierownik/dyrektor ds PRPiotr Kurek


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kierownik/dyrektor ds PR


Explanation:
propozycja
pwk

Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1716

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: nie dyrektor
36 mins
  -> dziękuję, się nie upieram, zdarza się iż okre¶lenie jest bardzo pojemne

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kierownik ds. public relations


Explanation:
ale na pewno nie dyrektor.
Przełożony: PR Director, a gdy jest to samodzielne stanowisko - dyrektor generalny lub zarządzający, czy nawet bezpośrednio prezes (CEO).
Podwładni: specjaliści ds. PR oraz wszyscy pomocnicy z działu PR w przypadku, gdy istnieje osobny dział PR.


Z tym, że i tak wszyscy używają określenia PR manager.

Zakres obowiązków: kształtowanie wizerunku firmy, kontakty z mediami, organizacja konferencji prasowych, nadzór nad współpracującymi agencjami PR, przygotowywanie materiałów informacyjnych, folderów i ulotek, gazetek firmowych oraz informacyjnych materiałów wewnętrznych (np. publikowanych w intranecie).

Do zadań kierownika ds. PR należy też planowanie i koordynacja przebiegu programów informacyjnych, organizacja imprez oraz wszystkich specjalnych projektów (targi, prezentacje, imprezy charytatywne) mających na celu propagowanie i upublicznianie działalności firmy, jej usług czy produktów. Kierownik monitoruje i analizuje zachowania rynkowe konkurencji oraz wyniki promocji własnych produktów czy usług. Przygotowywuje raporty z informacjami zwrotnymi z zewnątrz, np. po ukazaniu się informacji prasowej. Jest zobowiązany do współpracy z innymi osobami w obrębie firmy (zwłaszcza z działem marketingu i sprzedaży), zarządza zespołem ds. PR w firmie, planuje budżet i kontroluje wydatki na PR.

Wynagrodzenie: średnio 5-10 tys. zł brutto, możliwe bonusy to: laptop, komórka, szkolenia.





    Reference: http://www2.gazeta.pl/praca/1,22557,319015.html
Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
w kontekscie lepiej bedzie specjalista od pR