KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

Fellow

Polish translation: stypendysta( prowadzący zajęcia); nauczyciel akademicki


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Fellow
Polish translation:stypendysta( prowadzący zajęcia); nauczyciel akademicki
Entered by: maciejm

10:50 Dec 27, 2002
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: Fellow
In the United States he served first as a Fellow at the East-West Center in Hawaii and then taught at the University of California, San Diego.
LM
stypendysta prowadzący zajęcia
Explanation:
Coś takiego jak "visiting professor"

... 1989: miesięczne stypendium w Paryżu. 1990: Junior Visiting Fellow
w Instytucie Nauk o Człowieku w Wiedniu (sześć miesięcy). ...


... stypendysta (fellow) - wynagrodzenie (subsistence allowance) - patrz tabela ... Jak
widać również stypendium przyznawane obcokrajowcom przyjeżdżającym do ...

Selected response from:

maciejm
Poland
Grading comment
Dziękuję, faktycznie chodzi o zagranicznego profesora, więc będzie to najbliższe prawdy.

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Stypendysta
Piotr Wichrowski
5lektor / wykladowcaEnsor
4 +1nauczyciel akademicki
Jakub Szacki
4stypendysta prowadzący zajęcia
maciejm
4nauczyciel akademicki
bartek


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stypendysta prowadzący zajęcia


Explanation:
Coś takiego jak "visiting professor"

... 1989: miesięczne stypendium w Paryżu. 1990: Junior Visiting Fellow
w Instytucie Nauk o Człowieku w Wiedniu (sześć miesięcy). ...


... stypendysta (fellow) - wynagrodzenie (subsistence allowance) - patrz tabela ... Jak
widać również stypendium przyznawane obcokrajowcom przyjeżdżającym do ...




    staszic.ifispan.waw.pl/~cwodzins/nauk.html
    main.npk.gov.pl/prog_hor_3/stypendia-MC/Fin-MC.html
maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3126
Grading comment
Dziękuję, faktycznie chodzi o zagranicznego profesora, więc będzie to najbliższe prawdy.

31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Stypendysta


Explanation:
Fellowship - najczę¶ciej: prestiżowe stypendium, stypendium dla utytułowanych naukowców


    Reference: http://www.foundation.reuters.com/Fellowships/oxford.htm
Piotr Wichrowski
Poland

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Carroll
4 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nauczyciel akademicki


Explanation:
to oczywiscie nie to samo, ale fellow to nie znaczy stypendysta
w Oxfordzie sa visiting fellows i 'nie visiting". To po prostu oznacza rodzaj kontraktu z uniwersytetem, moze sie zdarzyc, ze to odpowiada znaczeniu stypendysty, ale na pewnoi nie zawsze. Fellow to moze tez byc fellow jakiegos Society (np. Royal) Ale moze da sie zostawic 'fellow'?

--------------------------------------------------
Note added at 2002-12-27 19:20:28 (GMT)
--------------------------------------------------

albo np. czlonek college\'u, np. czlonek College\'u Pembroke w Oxfordzie lub tp. To zalezy od kontekstu. Ale na pewno nie musi to oznaczac stypendysty

Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1857

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
4 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nauczyciel akademicki


Explanation:
Zarówno Oxford-PWN, jak i Collins tak podają

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
lektor / wykladowca


Explanation:
tutaj to chyba ma znaczenie: 'a senior member of some colleges or universities', wiec mysle, ze albo 'lektor', albo 'wykladowca'

Ensor
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1056